By
Jimi Wikman
Min roll började som Rollout Manager med ansvar att ta 55 sajter live. Tre projekt skulle genomföras parallellt. Ett projekt att sätta CSS för Zanussi och AEG baserat på den design som redan fanns för Electrolux. Ett projekt för att konfigurera de olika sajterna baserat på den irländska sajten som redan var redo för produktion. Och slutligen ett projekt för att bygga mina sidor, byta betallösning och mindre förbättringar i checkout mm.
Rollout manager rollen utökades kraftigt när det visade sig att systemet inte var produktions redo. Istället för Rollout gjorde vi avlusning av systemet med osedvanligt många buggar. Vår arkitekt och Electrolux projektledare spenderade många veckor med att ladda in data i systemet och stabilisera importflödena. Till slut var vi tvungna att föreslå stopp så systemet kunde stabiliseras innan fortsatt rollout.
Under den perioden tog jag över som projektledare och en hektisk tid att sätta en ny plan började. Trots motgångarna så rullades 55 sajter ut framgångsrikt, mycket tack vare ett fantastiskt samarbete med Electrolux. Så framgångsrikt att vi till och med nominerades för pris för vårt samarbete.
Som projektledare så ledde jag arbetet med team i Stockholm och Lviv och koordinerade med Electrolux team i Sverige, Tyskland och Italien. Koordination med andra team som SAP och Cognizant gjordes också liksom systemägare i olika integrationer.
Ett utmanande projekt minst sagt, men mycket roligt tack vare det fantastiska samarbetet med Electrolux och fantastiskt stöd av Mikael Jonsson och Johan Mårdfeldt.
Bilder från Projektet
View full project
Recommended Comments
There are no comments to display.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now