Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Jimi Wikman
    Jimi Wikman

    Sigma lanserar E-handel med Intershop som SaaS-tjänst

    Sigma gick i måndags ut och meddelade att de framöver kommer att erbjuda Intershop, en av marknadens starkaste ehandelsplattform, i form av SaaS, dvs som en tjänst som de tillhandahåller åt sina kunder.

     

     

     

    Att ha Intershop som SaaS är ett starkt kort att ha i sin arsenal då plattformen kostar en hel del att köpa licensierad och det verkar som att Intershop själva ser positivt på att deras produkt rör sig mot en SaaS lösning.

    ”Ett viktigt skäl till varför vi valt att satsa på Intershop, förutom plattformens marknadsledande prestanda och skalbarhet, är att Intershops arkitektur tillåter en uppsättning som Software as a Service. Vi kan därmed erbjuda marknaden den, som vi anser, främsta e-handelslösningen i enterprise-skiktet som tjänst. Det innebär att vi levererar en helhetslösning med alla komponenter: Design, implementering, gränssnitt, drift och underhåll.

     

    Vi erbjuder lösningar för att snabbt komma igång. Samtidigt har plattformen ett djup, en flexibilitet och en skalbarhet som är överlägsen många andra system på marknaden. Det är viktigt då E-handelslösningar ofta växer i komplexitet över tiden på grund av nya och idag okända behov", säger Fredrik Lundkvist, affärsområdesansvarig på Sigma.

     

    "Delivering e-commerce software as a service is gaining in importance, especially for those businesses who do not want to invest in own IT infrastructure from the start. But also customers looking for maximum flexibility for their roll-out and internationalization projects, should consider SaaS solutions as a valuable option. Online retailers who decide on Sigma’s Intershop as a service offering will not only benefit from the easy and cost-effective access to a high-performance e-commerce platform with extensive customization and integration capabilities. Sigma’s proven first-class delivery capacity in implementation projects and their deep knowledge of retailer’s needs and requirements will also give their customers the certainty to have all it takes at hand for implementing a successful e-commerce initiative", säger Jochen Moll, CEO på Intershop.

    Källa: CisionWire



    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.



    Guest
    Add a comment...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 18 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

×
×
  • Create New...