Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Subcategories

    13
    posts
    6
    posts

    93 posts in this category

      Orderinvest väljer Litium Studio för sin nysatsning

      Familjeföretaget Orderinvest gör en nylansering av sin Ehandel med förhoppningen att kunna öka försäljning, förbättra köpupplevelsen för deras kunder och samtidigt effektivisera ordermottagning och produkthantering. Valet faller på Litium Studio.

      Quote
       

      Källa: MyNewsDesk

      Orderinvest väljer Litium Studio för sin nysatsning

      Familjeföretaget Orderinvest gör en nylansering av sin Ehandel med förhoppningen att kunna öka försäljning, förbättra köpupplevelsen för deras kunder och samtidigt effektivisera ordermottagning och produkthantering. Valet faller på Litium Studio.

      Orderinvest är ett familjeföretag i tillväxt som säljer inredning till företag, skolor och offentlig förvaltning via katalog, internet och personliga besök. Den nya webbshopen ingår i en större ambition att fortsätta utveckla Orderinvest och öka försäljningen i alla kanaler, såväl katalog som webb. Till hösten ska den första webbshopen på Litium Studio lanseras, för att därefter kompletteras med flera nya B2B-shoppar riktade till respektive målgrupp.

       
      – Med Litium kan vi öka försäljningen och växa i den starka tillväxttakt vi vill. Den nya lösningen ger oss en effektivare hantering av vår produktinformation både för e-handeln och för vår tryckta katalog. Litium tog verkligen reda på vad vi egentligen behöver och presenterade det på ett sätt att valet av leverantör blev väldigt lätt för oss, säger Patrik Salomonsson, VD på Orderinvest.
       
      Med över 35 000 artiklar på orderinvest.se och ett brett kontaktnät av leverantörer över hela världen kan Orderinvest leverera det mesta gällande inredning. Med Litium Studios färdigpaketerade funktionalitet kan företaget snabbt effektivisera och stärka både sin interna produkthantering och sin onlineförsäljning.
       
      – Det är mycket glädjande att Orderinvest väljer Litium för sin satsning på en starkare tillväxt online. Fler produktintensiva distanshandlare ser stora fördelar att öka sin försäljning med Litium. Våra paketerade lösningar i form av Litium Accelerators i kombination med en effektiv kravprocess och ett starkt erbjudande kring e-handelns värde- och optimeringstjänster är något marknaden välkomnar och som vi har stor efterfrågan på, säger på Christian Rosendahl, VD på Litium.
      Källa: MyNewsDesk

      Jetpack och Zoovillage når halva Sverige samma dag

      Jetpack gör gemensam sak med Zoovillage för att nå halva Sveriges befolkning med leveranser samma dag! Det ger ett rejält lyft för Zoovillage som med det följer trenden med allt snabbare leveranser.

      Ett populärt samtalsämne idag är att man spar tid genom att handla på nätet, men så är oftast inte fallet. Vanligtvis levereras varor till utlämningsställen på 1- 3 dagar. Tjänsten från Zoovillage, som kostar 95 kr, löser detta genom snabb dagsleverans till arbetet eller hemmet.

       
      ”Trenden inom e-handel går idag mot allt snabbare leveranser, högre krav på flexibilitet och leverans till dörren. Det kan vi erbjuda med vårt unika nätverk för expressleveranser inom Norden, säger Fredrik Sidhagen, VD på Jetpak Sverige AB.
      Initiativet till samarbetet grundas i ökad efterfrågan på att få leverans samma dag, högre servicegrad och möjligheten att ta näthandeln till helt nya nivåer.
       
      ”Dagens konsument kräver att allt ska gå snabbt och nu kan vi möta de kraven", säger Pekka Östman, CFO Zoovillage AB. 
       
      Tjänsten kommer att finnas tillgänglig från och med den 4 april.

      Gymkompaniet ska inta Norge med Magento som plattform innan sommaren

      Gymkompaniet planerar att erövra grannlandet Norge och passar samtidigt på att byta plattform från Askås till Magento, allt i rasande takt med målet att hinna med båda målen före sommaren!

      Sedan starten, den 1 december 2011, har Gymkompaniet.se expanderat sin verksamhet kraftigt både genom sitt utbud och sin målgrupp. Bland annat har helt nya produktkategorier såsom crossfit och kommersiella gym tillskapats. Över 4000 ordrar har levererats till kunder under denna period och stor efterfrågan på utbudet har dykt upp från grannlandet Norge. Därför planeras nu en Norge-lansering av systersidan Gymkompaniet.no samt plattformsbyte till Magento strax före sommaren.

       
      Plattformsbyte
      För att enklare kunna hantera en Norge-lansering, ny funktionalitet samt de krav som ställs på en så pass välbesökt butik som Gymkompaniet.se är så behövs en kraftfull plattform i botten. Vi har nu bedömt att vi har växt ur vår befintliga plattform hos Askås och ett byte till Open Source-plattformen Magento kommer att genomföras strax före sommaren. Detta kommer att innebära en hel del förändringar på sidan.

      Responsiv design som anpassar sig automatiskt till mobiltelefoner, surfplattor och stora respektive mindre datorskärmar.
      Mer effektiv artikelfiltrering
      Högre hastighet
      Förbättrad / förenklad design
      Förbättrad blogg

      Norge-lansering
      Filialbolag i Norge är bildat, Gymkompaniet.no är registrerat och nu sker diskussioner med olika logistikbolag för att planera hur våra produkter skall fraktas upp till Norge. Under sommaren förväntas den nya sidan att öppnas för allmänheten i Norge.
       

      Din konvertering faller (nästan) alltid vid redesign

      Någonting som många blir förvånade över är det faktum att när en större förändring görs på en sajt så faller nästan alltid konverteringen. Det är ingenting ovanligt, men ändå är det många som ser det som ett tecken på att en optimering misslyckats.
       
      Vid en lansering av en ny design eller vid byte av plattform mm så är det vanligt att trafiken får en rejäl skjuts, men att konverteringen sjunker. Anledningen är att typen av trafik blir annorlunda och för att det tillfälligt blir svårare att få besökaren att övergå i köpläge då hjärnan har högre fokus på det som har förändrats. Det blir även en hel del trafik vars enda intresse är att se vilka ändringar som gjorts där det är näst intill omöjligt att konvertera till köp.
       
      Av den anledningen så är det svårt att faktiskt kunna identifiera problem med designen direkt efter lansering och det gäller att vara tydlig med detta faktum så att alla inblandade förstår vad som händer och kan anpassa sin online strategi för just detta fenomen.
       
      Hur länge detta håller i sig beror på många faktorer som omfattningen av förändringen i form av design, upplevelse och trafikfrekvens mm. Det som gör situationen ännu svårare är att det oftast är väldigt svårt att kunna göra A/B tester, användartester eller andra typer av mätningar då de alla får ett missvisande resultat på grund av hjärnans högre fokus på det nya som introducerats.

      Tar du höjd för "nyhetens behag" i din optimering?

      En av de vanligaste "effekterna" vid en redesign eller vid A/B testning är att resultatet har en tendens till att sjunka över tid om optimeringen inte är fast förankrad i användarnas behov. Anledningen är att hjärnan observerar förändringar mer fokuserat och när någonting blir bekant så minskar fokuseringen och andra saker blir viktigare.
       
      Hur många gånger har du inte börjat använda en ny sida, app eller program och blivit alldeles lyrisk över dess design och funktionalitet för att sedan någon månad senare ha en helt annan upplevelse? Anledningen till att du upplevt det är för att din hjärna ser någonting nytt och ger upplevelsen mer fokus. När hjärnan inte längre ser någonting nytt så minskar upplevelsens intensitet och andra saker kommer i fokus, som användbarhet och UX.
       
      Det som är viktigt att förstå när det gäller det här fenomenet är att det påverkar alla, både användare och beställare! Det är inte ovanligt att en beställare ser en ny design och blir alldeles lyrisk, så lyrisk att man anser att designen är precis rätt så att vidare utveckling av Usability/UX blir onödigt. Det som ibland händer då är att vid lansering så kommer den normala spiken av trafik med minskad konvertering och sedan lyfter konverteringen inte igen på samma sätt om designen inte är helt genomarbetad.
       
      Detta kan ge stora problem då i många fall så är designerns roll över långt innan lansering och det blir en negativ upplevelse för alla inblandade med lidande konvertering, eller iallafall lägre konvertering än vad designen borde ha. Samma problem kan uppstå vid hantering av A/B tester som kan få så kallade false-positives när en, eller flera nya designs visas under en kort tid. Därför är det viktigt att A/B tester inte testas under för korta intervall så att nyhetens behag påverkar resultatet samtidigt som det är viktigt att testet görs både mot gamla och nya kunder.
       
      Att genomföra en designförändring ska alltid ses som ett långsiktigt projekt och det är viktigt att förstå hur hjärnans uppmärksamhet kan påverka ett resultat, både kortsiktigt och långsiktigt. Det är också viktigt att förstå att hjärnans uppmärksamhet påverkar upplevelsen generellt sätt, vilket betyder att någon som fokuserar väldigt mycket till exempel med syfte att utvärdera designen kommer att uppleva designen annorlunda än någon som "slösurfar" eller har låg uppmärksamhet.
       
      Så frågan är om du tar höjd för "nyhetens behag" i din optimering?

      OmniCommerce plattformen hybris säkrar 30 miljoner i investeringar

      Ehandelsplattformen hybris meddelade igår att man säkrat 30 miljoner dollar i investering från nya aktieägarna Meritech Capital Partners, Greylock Israel, samt hybris största existerande investerare sedan 2011, Huntsman Gay Global Capital (HGGC). George Bischof, VD för Meritech, som ledde investeringsrundan, tar plats i hybris styrelse.
       
      I ett pressmeddelande igår så gick OmniCommerce plattformen hybris ut med följande uttalande:

      OmniCommerce plattformen hybris säkrar 30 miljoner i investeringar

      Ehandelsplattformen hybris meddelade igår att man säkrat 30 miljoner dollar i investering från nya aktieägarna Meritech Capital Partners, Greylock Israel, samt hybris största existerande investerare sedan 2011, Huntsman Gay Global Capital (HGGC). George Bischof, VD för Meritech, som ledde investeringsrundan, tar plats i hybris styrelse.
       
      I ett pressmeddelande igår så gick OmniCommerce plattformen hybris ut med följande uttalande:

      hybris kommer att använda kapitalet till att accelerera på nya tillväxtmarknader, ytterligare förstärka företagets närvaro i Nordamerika och Europa, satsa på nya branscher och genomföra strategiska tilläggsförvärv. hybris har under de senaste tre åren haft en organisk intäktstillväxt på sammanlagt cirka 70 procent om året och samtidigt behållit ett positivt kassaflöde. Antalet anställda på hybris är för tillfället över 600 personer.

       
      hybris är den enda handelsplattform för företag som omfattar handel i alla kanaler inklusive online och mobiler, för både B2C och B2B, med kraftfulla sökverktyg och produktmarknadsföring, master data management för handel, orderhantering och hantering och styrning av webbinnehåll. Och plattformen är utvecklad på en modern, standardbaserad singel-stack med tjänsteorienterad teknologi vilket ger den kortaste innovationstiden. hybris har en unik och flexibel leveransmetod. Kunder kan installera hybris programvara med en traditionell löpande licens, ha den lagrad hos sig eller ha den som värdtjänst hos hybris och hybris erbjuder också en on-demand-tjänst (SaaS). Kunder kan byta mellan on-demand och att ha tjänsten lokalt utan att byta plattform.
       
      ”hybris är en spännande investering”, säger Bischof. ”Deras OmniCommerce-strategi är en möjlighet för mellanstora och stora företag runt om i världen att göra hybris lika signifikant för kundprocesser som ERP-system har blivit för affärssystem.
      ”Investeringen representerar ytterligare ett viktigt steg mot vårt mål att utveckla hybris till en av de bästa och största affärssystemsföretagen i världen,” säger hybris CEO Ariel Luedi.
       
      ”Med dessa ytterligare resurser kan vi fortsätta innovera och bygga den bästa handelslösningen på marknaden, utöka våra marknadsandelar geografiskt och vårt ekosystem av partners.”
       
      ”Det är en enorm fördel att ha stöd och ledning av en så erfaren grupp investorer,” säger Carsten Thoma, President och COO på hybris. ”Vi är stolta över att HGGC fortsätter investera i vår verksamhet och att vi kunde få med Meritech och Graylock Israel, som båda har ett utomordentligt gott rykte och en imponerande meritlista i teknologi- och programvaruvärlden.
       
      Meritech Capital, med över 2,6 miljarder USD under förvaltning, är en ledande leverantör av riskkapital i senare skedet till bransch-definierande företag som Facebook, Riverbed och Salesforce.com. Greylock Israel står bakom teknologiledare som Wonga i Europa och dess affiliatefond Greylock Partners har investerat i ledande företag som DoubleClick, LinkedIn, Success Factors och Workday i USA.
       
      ”Vi är väldigt glada över att få med Meritech och Greylock Israelsom partners i att hjälpa hybris uppnå sin långsiktiga vision och nästa tillväxtstadium,” säger Rich Lawson, medgrundare och delägare i HGGC och hybris styrelseordförande.

      Hybris utökar hybris Extend

      hybris,världens snabbast växande handelsplattform och den leverantör som de två viktigaste industrianalytikerfirmorna rankar som ”ledare” meddelade idag att man genomför en omfattande utökning av sitt program hybris Extend program för oberoende programvaruleverantörer.
       
      hybris Extend är en nätbaserad, integrerad handelsplats där kunder får tillgång till de bästa applikationerna, tilläggsprogrammen och nättjänsterna i branschen, utvecklade av hybris partners och redan optimerade att fungera med hybris OmniCommerce plattform.
       
       
      hybris Extend består för närvarande av över 30 oberoende programvaruleverantörer vars lösningar är integrerade med hybris, uppdelade på 11 kategorier. Sju leverantörer har utnämnts till elitnivån hybris Extend Strategic Partners. Det innebär att de inte bara har utvecklat integrationer med hybrisplattformen i sina produkter, utan de är också ledande inom sina respektive områden med stark, global kundbas.

      Quote
       

      Källa: mynewsdesk.com

      Interflora ser rekordökning under julen

      Interflora kunde glädjas åt en rejäl ökning av såväl omsättning som köp under julen med så mycket som 25% jämfört med föregående år. Lite extra glädjande för mig som jobbat med Interflora under 2012!
       
      Julen är normalt en bra tid för blomsteraffärerna och Interflora är van med en rejäl försäljningökning under just julen, men i år slog den alla förväntningar med en 25% ökning gentemot föregående år.

      Både omsättning och antalet köp ökade med över 25 %, berättar Martin Smeding, online manager på Interflora AB och ansvarig för försäljningen på Interflora.se. Det är roligt att se att vi uppenbarligen prickade rätt med vårt lite nostalgiska julsortiment.

      Jättekul för Interflora och en trend som jag hoppas håller i sig under hela 2013!

      Hybris utökar hybris Extend

      hybris,världens snabbast växande handelsplattform och den leverantör som de två viktigaste industrianalytikerfirmorna rankar som ”ledare” meddelade idag att man genomför en omfattande utökning av sitt program hybris Extend program för oberoende programvaruleverantörer.
       
      hybris Extend är en nätbaserad, integrerad handelsplats där kunder får tillgång till de bästa applikationerna, tilläggsprogrammen och nättjänsterna i branschen, utvecklade av hybris partners och redan optimerade att fungera med hybris OmniCommerce plattform.
       
      hybris Extend består för närvarande av över 30 oberoende programvaruleverantörer vars lösningar är integrerade med hybris, uppdelade på 11 kategorier. Sju leverantörer har utnämnts till elitnivån hybris Extend Strategic Partners. Det innebär att de inte bara har utvecklat integrationer med hybrisplattformen i sina produkter, utan de är också ledande inom sina respektive områden med stark, global kundbas.


      ”hybris OmniCommerce-svit är omfattande, men våra lösningar utgör ofta den centrala punkten i ett ännu större ekosystem av teknologier och lösningar,” säger Ariel Lϋdi, CEO för hybris. ”Vi kan hjälpa våra kunder allra bäst genom att göra integrationerna i detta ekosystem så sömlösa och enkla som möjligt. Det är vår målsättning med hybris Extend”.
      Källa: mynewsdesk.com
  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 6 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

×
×
  • Create New...