Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Subcategories

    13
    blogg poster
    6
    blogg poster

    93 blogg poster in this category

      Remarketing - en ny guldgruva eller skadligt för e-handeln?

      Remarketing, eller kunduppföljning för besökare som avbrutit ett köp på en e-handelssajt, börjar bli allt mer populärt och det är inte ovanligt att det dimper ner ett mail med en förfrågan om man vill prova igen med en liten rabatt. Frågan är bara om det är en farlig trend som kan skada mer än den hjälper?
       
      Remarketing är ett intressant fenomen då det ligger på gränsen mellan positiv uppmärksamhet och negativt spam, men då det är väldigt effektivt (precis som spam var i tidernas begynnelse)) så kommer det att öka de närmaste åren. Jag tror att så länge det inte blir störande, tex om det dimper ner mail för varje butik jag besöker online, så kommer vi att acceptera den typen av kontakt, iallafall till en början.
       
      Det som jag däremot ser som en trend som kan bli problematiskt i längden så är det att det är väldigt vanligt att erbjuda en bonus eller incentament för att komma tillbaka och genomföra köpet. Det kan i längden leda till samma problematik som med kupongflödandet som skedde i början på E-handelns guldålder. Det kan med andra ord bli en trend där många avbryter sina köp medvetet för att få en bonus eller nedsatt pris på samma sätt som e-handlare såg köp avbrytas när besökaren kom till sidan där man kan fylla i en kupongkod tidigare.
       
      Jag är säker på att i takt med att remarketing blir mer populärt så kommer det att dyka upp webbplatser som listar vilka sidor som erbjuder de bästa bonusarna och kupongjägarna kommer att övergå till bonusjägare. Till skillnad från kupongerna som vi kan designmässigt tona ner så blir det svårare att designa bort retmarketing, även om man visserligen kan skriva ut på sidan att remarketing inte ger några bonusar på sidan lite fult. Det betyder att remarketing blir svårare att hantera i framtiden om vi uppmuntrar ett negativt beteende genom att vänja besökare med att ett avbrutet köp troligen medför någon form av bonus.
       
      Risken att få spam från e-handel har alltid varit ett problem. Vi vet att många drar sig för att registrera sig till exempel just för att man är orolig för att få spam och frågan är om remarketing kan ta den rädslan ännu längre så att en besökare till och med drar sig för att fylla i någonting alls? Kommer det kanske att ge upphov till större genomslagskraft till att lägga in möjlighet för besökaren att välja om man vill avstå från kontakt i formuläret eller kommer det kanske till och med ge upphov till lagstiftning mot remarketing?
       
      Vi ser ju att EU är livrädda för cookies och jag ser det som ett ganska naturligt steg att insamling av uppgifter i syfte att kontakta någon utan dess uttryckliga godkännande är ett betydligt större intrång i en integritet än att en cookie sparas på min dator. Jag hoppas att det inte blir så, men då gäller det att vi jobbar försiktigt med remarketing och att vi tekniskt och designmässigt är tydliga med vad remarketing är och hur det används.
       
      Det ska bli intressant att se hur framtidens konverteringar kommer att påverkas av remarketing och frågan är om det finns en risk att remarketing i förlängningen kan vara skadligt för e-handeln, både i form av bonusjakt som minskar konverteringen och i form av en ökad känsla av att bli spammad...
       
      Vad tycker du? Tycker du remarketing är bra eller dåligt?

      Hybris E-handelsplattform går mot en RESS baserad design

      Igår fick jag en genomgång av vad Hybris jobbar på när det gäller deras ehandelsplattform och vilka tankarna är just nu när det gäller responsiv design. För knappt ett år sedan så var beskedet att responsiv design inte var något man tittade på för det fungerar inte så bra för E-handel. Även om Hybris nu jobbar på en responsiv lösning så är det en RESS baserad och inte responsiv lösning man kikar på.
       
      Det var med viss skepsis som jag kikade på presentationen av Hybris tankar om en framtida responsiv lösning då jag vet att det är otroligt svårt att skapa ett bra responsivt system för E-handel på grund av komplexiteten. Redan 10 minuter in i presentationen så försvann all skepsis och jag blev väldigt glad över att se och höra att Hybris går mot en RESS baserad lösning med responsiv edge, dvs hanteringen av innehåll kommer från serverside och sedan är presentationslagret responsivt.
       
      På det sättet så kan man jobba med samma eller olika content i flera upplösningar och får då en väldigt bra kontroll på innehållet i olika devices, utan att behöva tynga ner innehållet med onödigt content. Deras Live Edit 2.0 (on steroids) var förmodligen det bästa jag sett för att kunna jobba modulärt direkt mot olika devices och jag är helt säker på att många content och marketing managers kommer att drömma våta drömmar om den i höst.
       
      På den tekniska sidan så är det Bootstrap som gäller idag istället för den gamla Blueprint, även om man tittar på HTML5 Boilerplate och kanske på Zurb Foundation också efter vad som kom upp igår. Less är den pre-processorn som används just nu, men jag tror att efter anstormningen igår så kikar Hybris lite extra på SASS nu (därav Zurb Foundation också). Det gör att vi får en frontend som är responsivt från grunden och vi får bättre verktyg för frontendutvecklare som jobbar med pre-processorer som Less och Sass.
       
      Jag tycker att detta bådar gott för att företag som idag jobbar med Hybris e-handelsplattform eller använder plattformen som bas för sin e-handel och jag förutspår en liten rush av designuppgraderingar i slutet på året eller början på nästa år på grund av den här utvecklingen som bör hamna i 5.2 om allt går som det ska.

      MQ lanserar sin nya E-handel där jag agerat som rådgivare

      MQ fick en del kritik i när jag recenserade deras e-handel i Borås och när MQ påbörjade sin redesign så bad de om input på deras designtankar. Under två steg har jag gett min input på deras design och idag tittar jag på en betydligt mognare och tydligare e-handel från MQ.
       
      I Januari fick jag möjlighet att se över MQ's skisser och det märktes redan från början att MQ hade gjort sin hemläxa och var seriös med sin e-handelssatsning. Det var en genomtänkt design, men jag hade ändå en hel del synpunkter på förbättringar och förslag på förändringar. Under analysen kom frågan upp om Responsiv design och jag fick tillfälle att diskutera för och nackdelar med Viskans mycket kunniga programmerare.
       
      I Mars var det dags att analysera den färdiga designen och återigen gav jag mina synpunkter på designen som nu var mer genomarbetad och började likna den färdiga produkten. Genomgången av designen gjordes lite annorlunda och det blev en bra diskussion om min analys där jag fick möjlighet att gå igenom tankesätten bakom mina synpunkter och förslag.
       
      MQ har idag en betydligt bättre design som är både mognare och mer attraktiv. Det känns bra att jag har kunnat bidra till MQ's nya e-handelsdesign och jag ser fram emot MQ's nästa steg som jag förmodar kommer att bli att utveckla designen ytterligare för att nå den optimala mixen mellan användarupplevelse och affärsmål.
       
      Mikael Stålnacke (@mikaelstalnacke) och Anders Wiberg, Webb-AD på MQ har tillsammans med Viskan gjort ett bra jobb med omvandlingen av MQ's e-handel och jag misstänker att det nu även kommer att synas i deras konvertering och omsättning från E-handeln.

      Din konvertering faller (nästan) alltid vid redesign

      Någonting som många blir förvånade över är det faktum att när en större förändring görs på en sajt så faller nästan alltid konverteringen. Det är ingenting ovanligt, men ändå är det många som ser det som ett tecken på att en optimering misslyckats.
       
      Vid en lansering av en ny design eller vid byte av plattform mm så är det vanligt att trafiken får en rejäl skjuts, men att konverteringen sjunker. Anledningen är att typen av trafik blir annorlunda och för att det tillfälligt blir svårare att få besökaren att övergå i köpläge då hjärnan har högre fokus på det som har förändrats. Det blir även en hel del trafik vars enda intresse är att se vilka ändringar som gjorts där det är näst intill omöjligt att konvertera till köp.
       
      Av den anledningen så är det svårt att faktiskt kunna identifiera problem med designen direkt efter lansering och det gäller att vara tydlig med detta faktum så att alla inblandade förstår vad som händer och kan anpassa sin online strategi för just detta fenomen.
       
      Hur länge detta håller i sig beror på många faktorer som omfattningen av förändringen i form av design, upplevelse och trafikfrekvens mm. Det som gör situationen ännu svårare är att det oftast är väldigt svårt att kunna göra A/B tester, användartester eller andra typer av mätningar då de alla får ett missvisande resultat på grund av hjärnans högre fokus på det nya som introducerats.

      Payair imponerar stort i ett allt mer multifacetterat affärslandskap

      Igår besökte jag Payair i Uppsala och fick en genomgång av deras produkt av Carlos och Ville som med tydlig passion visade alla finesser med Payair och efter att ha gått igenom Payair så måste jag säga att jag förstår varför de är så passionerade för Payair är en fantastisk produkt!
       
      Efter att ha tillbringat förmiddagen på InkClub så tog jag mig till Payair's kontor på Dragarbrunnsgatan 78b i Uppsala där jag möttes av ett kreativt kaos. Lappar låg på golvet och folk gick runt med lyckligt leende ansikten och flyttade runt lapparna eller tittade tankfullt på dem. Självklart handlade det om en sprint planering och redan där anade jag att Payair inte är din vanliga arbetsplats.
       
      Alla på Payair som jag träffade var otroligt trevliga på ett väldigt jordnära sätt, något som bara sker när man har ett jobb som man älskar och den uppfattningen jag fick vid mitt besök är att personalen på Payair verkligen älskar och tror på sin produkt.
       
      Carlos och Ville presenterade skickligt produktens fördelar och jag fick anstränga mig hårt för att hitta någonting som jag tyckte behövde förbättras. Rent användbarhetsmässigt var det tydligt att Payair hade gjort sin läxa väl och jag var och är imponerad. Rent funktionsmässigt hamnar Payair väldigt bra mellan teorin att vi vill ha en så snabb upplevelse som möjligt och behovet av upplevd trygghet i en betalningssituation.
       
      Enkelheten med Payair ligger i klass med Klarnas nya kassa och likheterna fortsätter med tanken att centralisera kundens information för att förenkla köpprocessen. Skillnaden ligger i att hos Klarna så finns det en osäkerhet fortfarande och kontrollen av ens identitet ligger hos Klarna medan hos Payair så har kunden kontrollen av identiteten och det ligger ett lager av identifikation som extra trygghet.
       
      Köpprocessen med Payair är ruskigt enkelt även om det är en liten initial tröskel innan du kan komma igång. Det är för att du behöver ladda ner en app och fylla i din information innan du kan genomföra ett köp. Det ger dock ytterligare ett lager av trygghet, vilket skiftar payair mer mot den trygga köpupplevelsen initialt för att sedan gå ännu längre mot enkelhet när det är klart.
       
      Hanteringen i Appen är genomtänkt och det märks att det bubblar av tankar och ideér hos Payair, men den stora styrkan ligger i det faktum att Payair är så oerhört flexibel. Oavsett om du vill ha en köpknapp på din webshop direkt på produktnivå för spontanköp, en smidig betallösning i checkoutprocessen eller ett sätt att integrera betalning med fysiska produkter med QR koder (!!) så klarar Payair utmaningen.
       
      Bara tanken att kunna använda samma system för betalning på hemsidan som du har i en fysisk butik där du betalar direkt vid produkthyllan, eller kanske till och med innan du ens kommer fram till butiken (!!) ger mig lite gåshud faktiskt, så bra är det. Några av projekten som Payair jobbar på nu som de visade igår kommer att bli riktigt spännande att följa.
       
      I ett möte där jag förväntade mig att hitta många frågor gällande användbarhet och framtidens anpassningar så fann jag mig istället sitta och bli förundrad över flexibiliteten i Payair's funktionalitet som inte bara är begränsad till Internet utan kan appliceras i stort sett i vilken kanal som helst genom QR koder. Applikationerna för ett sådant system är i stort sett oändliga och med en kreativ glöd som Payair's personal utstrålar så tror jag mycket på Payair i framtiden.
       
      För varje potentiell brist jag tog upp så fanns en tanke och en eller flera möjligt framtidsscenarion och även om jag hade svårt att hitta speciellt många brister, vilket är ovanligt för mig, så var det tydligt att Payair verkligen vänder och vrider på sin produkt för att finjustera och förbättra.
       
      Payair är ett riktigt intressant alternativ, speciellt för den som satsar mot den mobila generationen eller som behöver ett system som fungerar såväl i print, tv och på Internet. Jag är imponerad.
       

      Mio möbler går live med ehandel

      I dag lanserar Mio en digital butik för den svenska marknaden. Mio som är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning med ett 60-tal butiker runt om i landet går nu live med en lite annorlunda ehandel där den butik som ligger närmast slutkunden får försäljningen. 
       
      7 000 artiklar ur Mios sortiment blir tillgängligt för kunderna via onlineförsäljning på en plattform som utvecklats internt tillsammans med externa samarbetspartners och är byggd utifrån responsiv design. Eftersom Mio är en handlarägd kedja tillfaller varje e-handelsaffär den butik som kunden tillhör geografiskt. Butikerna blir därmed distributions-centraler för både hemtransporter och utlämning av varor.


      – E-handel är ett viktigt steg för Mio-kedjans fortsatta tillväxt. E-handeln är en gemensam satsning. Butikerna äger affären och svarar för en kostnadseffektiv logistiklösning, samtidigt som butikerna kan utvecklas som den viktigaste kanalen för att nå kunderna. Med e-handel kompletterar vi våra 61 butiker runt om i landet, säger Mios vd Björn Lindblad.
      Det låter som en intressant ehandelslösning som det ska bli spännande att följa i framtiden. Jag önskar Mio ett varmt välkommen till Ehandelsvärlden och ger mina varmaste lyckönskningar.

      Magnus Fredin lämnar Klarna för en VD position hos Babyshop

      Babyshop, som jag tidigare gjorde en liten översikt på tillsammans med Sïmon Saneback, har fått en ny VD. Det är Magnus Fredin som rekryterats från Klarna där han var global försäljningschef.

      E-handelsbolaget Babyshop rekryterar Magnus Fredin som ny vd från och med maj 2013. Fredin kommer närmast från en imponerande karriär på framgångssagan Klarna, senast som global försäljningschef. Babyshops grundare, och tidigare vd, Marcus Tagesson blir arbetande styrelseordförande. Bolaget siktar på 100 miljoner i omsättning 2013.

       
      Sedan starten 2006 har Babyshop vuxit med 100 procent varje år och idag säljer man till kunder i över 50 länder och omsätter 42 miljoner kronor. Babyshop planerar att växa från 14 till 30 anställda inom ett år.
       
      – Det ska bli spännande att få in Magnus. Han är duktig på att bygga organisationer och har drivet för att genomföra saker. Han kommer att tillföra ett starkt fokus och en unik erfarenhet från Klarna till vår verksamhet när vi blickar mot nya marknader, säger Marcus Tagesson, grundare Babyshop.
       
      – Jag är jätteglad över den här chansen hos Babyshop. Precis som med min nuvarande arbetsgivare ser jag ett företag med en enorm potential och efter sju fantastiska år på Klarna ser jag fram mot att ta mig an någonting nytt. Eftersom Babyshop är befintlig kund till Klarna ser jag också fram mot en fortsatt relation med mina gamla kollegor för att göra Babyshop ännu bättre, säger Magnus Fredin, vd Babyshop.
       
       
      Om du vill se vad jag och Sïmon hade för synpunkter, så kika på den nerladdningsbara PDF filen här: http://jimiwikman.se/forum/index.php?/files/file/6-emeet-4-optimeringsanalyser/

      Musik och ljudduschar för ehandel ligger en bit bort än

      Har ljud en framtid när det gäller ehandel och går det att använda på ett positivt sätt för att få bättre konvertering, eller är det en total konverteringsdödare av episka mått? Det är en fråga som blir allt mer aktuellt ju mer detaljhandeln dyker djupare i ljudpsykologin...
       
      Säg ljud på hemsidan till valfri person med någorlunda internetvana och du får se dennes ansikte förvridas i en fin grimas av avsky. Allt för många har någon gång haft oturen att surfa in på en sida med musik i hörlurarna eller ljudet uppskruvat på datorn och sedan nästa trillat av stolen när hemsidan bräker ur sig allsköns oönskat ljud ur någon dold ljudspelare som man aldrig hittar direkt. Detta sker nästan alltid när man ska försöka vara tyst dessutom, vilket ytterligare spär på obehaget.
       
      idag finns med andra ord ett stort motstånd mot ljud på hemsidor och det kommer att bli en rejäl utmaning att försöka bryta detta motstånd. Trots detta är jag helt övertygad om att ljud på ehandelssidor kommer att vara en realitet i framtiden. Anledningen är att den psykologiska effekten helt enkelt är för stark för att kunna ignoreras i längden, något som vi ser allt mer i detaljhandeln som nu även börjar introducera riktade ljudslingor för att påverka köpbeteenden.
       
      Ljud är ett kraftfullt sätt att påverka en individ och rätt använt så kan ljud påverka dig och mig på olika sätt. Vi kan till exempel öka eller sänka hjärtfrekvensen och på så sätt få olika beteenden på olika delar av webbplatsen. Vi kan skapa associerande slingor för att väcka olika känslor till liv, tex patriotism, romantik eller äventyr för olika ändamål. Kombinerar vi det med rätt copy så får vi ett väldigt kraftfullt suggestivt verktyg för att styra och påverka besökarna med.
       
      Till skillnad från detaljhandeln som kan jobba med alla fem sinnena hos sina kunder så är digitala medier begränsade till det visuella och just ljud. Vi kan förvisso förmedla såväl lukt, smak som känsel suggestivt genom det grafisk utformandet, men det får ändå inte samma genomslag som att direkt aktivera ett av våra fem sinnen. På grund av detta så ser jag ljud som en nödvändighet i framtiden för att kunna påverka besökarens köpbeteende när det visuella har tagits till en viss gräns.
       
      Som jag ser det så kommer ljud på en webbplats att behöva tekniska förutsättningar för att kunna vinna våra hjärtan tillbaka och en förutsättning är att kunna introducera ljudet gradvis när hemsidan laddas för att undvika att det upplevs som jobbigt. Det blir med andra ord samma effekt som när du går in i en butik med ljud där din hörsel registrerar ljudet gradvis redan innan du ens kommit in på sidan. Det kräver även tid för att vänja besökare vid ljud på hemsidor och ju fler som introducerar ljud på fel sätt, desto längre tid kommer det att ta innan den stora massan kommer att acceptera ljudets intåg.
       
      Idag är ljudpsykologin fortfarande i ett väldigt tidigt skede när det gäller hur detaljhandeln utnyttjar dess potential. Få förstår dess potential eller principerna bakom och många gör bara som alla andra istället för att utmana och experimentera. På Internet så finns det nästan ingen som helst drivkraft idag och det finns risk att ljudpsykologi för webb hamnar lika långt efter som den visuella psykologin idag ligger efter marknadsföringspsykologin.
       
      Ljudpsykologi för webb kommer, det är jag helt säker på. Frågan är bara vem som kommer att vara den webbplats som leder utvecklingen och när...

      Klarna lanserar instant shopping tillsammans med Kodmyran

      Klarna har jobbat tillsammans med Kodmyran för att testa och lansera en ny tjänst för fokuserad direkt handel. Tjänsten heter Klarna Instant Shopping  och den får bra betyg av de som provat tjänsten.
       
      Kodmyrans vd Katrin Lundgren och hennes kodvirtuos till man Erik jobbar ofta nära Klarna och andra leverantörer för att ge sina kunder de bästa verktygen för att driva framgångsrik e-handel. Det är därför inte förvånande att det är just Kodmyran som får agera pilot för Klarnas nya tjänst. Kodmyran är nämligen kända för att ligga i framkant på allt som rör E-handel.
       
      Klarna Instant Shopping fungerar lite som PayPal pay buttons eller amazons 1-click. Det är en knapp som du kan placera lite vart du vill med med fördefinierade saker som produkt och pris. När en användare klickar på knappen öppnas en popup upp där du får fylla i lite information och sedan är köpet klart.
      Användningsområdena för Klarna Instant Shopping är oändliga och det är egentligen bara fantasin som sätter gränserna.  Kodmyran tar upp exempel som att använda den som en snabbkassa för direktköp i en ehandleslösning, att ha kollektioner som kan köpas med ett klick istället för att lägga varje enskild del var för sig och så klart möjligheten att låta externa bloggare tex direkt sälja saker från sina blogar.
      Vi kan se ett exempel på det på Kodmyrans blogg och så klart i deras webshop Tvålshoppen som är först ut för att testa funktionen av Klarna Instant Shopping.
      Jag kan bara säga stort grattis till Kodmyran för att ni är först ut och får vara med och utveckla den här tjänsten tillsammans med Klarna.
       
      För att kunna använda Klarna Instant Shopping behöver man använda Klarna Checkout v3.
       
       
       

      72% vill ha en mobilanpassad webbplats

      Enligt Google som gjort en undersökning bland smartphoneägare så vill 72% ha en mobilvänlig webbplats och att så många som 62% lämnar sidan omedelbart om sidan inte är mobilvänlig. En ehandlare som inte har en mobilvänlig sida förlorar inte bara försäljning, utan tappar även en lojal kund enligt Brett Goffin.
       
      Det är inga roliga siffror som Google visar upp. 72% av smartphoneägare vill ha en mobilanpassad sida, 67% handlar hellre på en mobiloptimerad sida och 55% säger att en dålig mobilupplevelse påverkar deras uppfattning av varumärket negativt. 52% säger att en dålig mobilsajt får dem att vara mindre intresserad av att ha med företaget att göra, 48% blir frustrerade och känner sig irriterade och 36% tycker att de slösat bort sin tid på en sida som inte är mobilvänlig. 66% känner sig besvikna när ett företag de förväntar sig ska ha en bra mobilsida misslyckas att leverera den upplevelsen.
       
      En väl fungerande mobilsida får däremot 74% att återvända om upplevelsen är positiv och de faktorer som upplevs som viktiga är laddningstider med 81% som vill att sidan ska ladda snabbare än 5 sekunder, hitta butiker och öppettider upplever 74% som viktigt, kontaktinformation är viktigt för 64%, produktinformation är viktigt för 61% och möjligheten att handla är viktigt för 50%.
       
      Viktiga faktorer i designen är att sökfunktionen är lätt att hitta och använda för 78% av användarna, 1-2 klick för att nå mer information är viktigt för 78%, innehållet passar en mindre skärm är viktigt för 76%, ser ren och effektiv ut vill 74% av användarna ha, möjligheten att gå till vanliga sidan är viktig för 74%, formulär som inte scrollar och har få fält är viktig för 73%, ett lätt sätt att spara information till senare hamnar på 73%, stora knappar för fingrar är viktigt för 69%, click to call funktion för att kunna kontakta företaget direkt är viktigt för 66% och scrollande bara åt ett håll (upp och ner eller höger vänster) är viktigt för 64%.
       
      De här siffrorna stämmer ganska bra med min erfarenhet också och det är lite intressant att se att siffrorna visar hur viktigt en mobil webbplats är trots att den mobila evolutionen är förhållandevis ny i våra liv ändå. Jag tycker även att det är intressant att se att så många upplever att avsaknaden av en mobilsajt med bra användarupplevelse påverkade varumärket så markant som det här testet ändå påvisar. Det i sig är en stor anledning för företag att lägga tid och pengar på en bra mobil upplevelse.
       
      Upplever du att dina åsikter gällande mobilanpassning stämmer med den här undersökningen eller har du andra saker som du tycker är viktigare än de faktorer som den här undersökningen tar upp?

      Gymkompaniet ska inta Norge med Magento som plattform innan sommaren

      Gymkompaniet planerar att erövra grannlandet Norge och passar samtidigt på att byta plattform från Askås till Magento, allt i rasande takt med målet att hinna med båda målen före sommaren!

      Sedan starten, den 1 december 2011, har Gymkompaniet.se expanderat sin verksamhet kraftigt både genom sitt utbud och sin målgrupp. Bland annat har helt nya produktkategorier såsom crossfit och kommersiella gym tillskapats. Över 4000 ordrar har levererats till kunder under denna period och stor efterfrågan på utbudet har dykt upp från grannlandet Norge. Därför planeras nu en Norge-lansering av systersidan Gymkompaniet.no samt plattformsbyte till Magento strax före sommaren.

       
      Plattformsbyte
      För att enklare kunna hantera en Norge-lansering, ny funktionalitet samt de krav som ställs på en så pass välbesökt butik som Gymkompaniet.se är så behövs en kraftfull plattform i botten. Vi har nu bedömt att vi har växt ur vår befintliga plattform hos Askås och ett byte till Open Source-plattformen Magento kommer att genomföras strax före sommaren. Detta kommer att innebära en hel del förändringar på sidan.

      Responsiv design som anpassar sig automatiskt till mobiltelefoner, surfplattor och stora respektive mindre datorskärmar.
      Mer effektiv artikelfiltrering
      Högre hastighet
      Förbättrad / förenklad design
      Förbättrad blogg

      Norge-lansering
      Filialbolag i Norge är bildat, Gymkompaniet.no är registrerat och nu sker diskussioner med olika logistikbolag för att planera hur våra produkter skall fraktas upp till Norge. Under sommaren förväntas den nya sidan att öppnas för allmänheten i Norge.
       
  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 6 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

×
×
  • Create New...