Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Jimi Wikman
    Jimi Wikman

    Nytt jobb som konverteringsspecialist på Klarna

    [et_pb_section admin_label=section][et_pb_row admin_label=row][et_pb_column type=4_4][et_pb_text admin_label=Text" background_layout="light" text_orientation="left" text_font_size="14" use_border_color="off" border_color="#ffffff" border_style="solid]

     

    Så var det dags igen då. Efter en intensiv vår med många rekryterare så lämnade Klarna ett jobberbjudande som konverteringsexpert. Jobbet är en fantastisk möjlighet att få jobba inom konvertering med nordens största. och minsta, e-handlare och att få forma vad jag anser kommer att bli nästa stora våg av konverteringsoptimering i norden. 

     

    Jag började min bana här i Stockholm på just Klarna, eller snarare så fick jag ett jobb på Klarna, men jag hann aldrig skriva under. Då var det Brightstep som förhandlade fram det bästa erbjudandet och jag hamnade i ett av Sveriges mest fantastiska företag som Neurowebdesigner med ansvar för konverteringsoptimering och design. Allteftersom tiden gick så blev det större ansvar och förändrade arbetsuppgifter och idag har jag jobbat med allt...förutom ren Javakod även om det slunkit in en och annan rad där också.

     

    Så kom då erbjudandet genom Sïmon Saneback som bjöd på fika och en snabb pitch om erbjudandet. Sedan rullade det på med intervjuer och luncher tills erbjudandet trillade ner förra veckan om att få rollen som Klarnas konverteringsexpert. Erbjudandet är otroligt spännande, men ändå så kändes det lite jobbigt att lämna "familjen" som Brightstep växt till under min tid här. Jag vände och vred på erbjudandet och kontaktade sedan Mattias Pihlström och övriga chefer om beslutet att lämna Brightstep, men först ville jag prata med dem för att få ett bra avslut.

     

    Responsen var mer överväldigande än jag hade förväntat mig. Det blev ett långt och känslosamt möte med Mattias som tydligt visade att det var allt annat än önskvärt att jag skulle lämna Brightstep. Samtalet var ett mycket tydligt besked att jag är en mycket viktig del av Brightstep familjen och att de ville ha mig kvar väldigt mycket. Omtumlad och rörd så tillbringade jag nästan en vecka med att prata med Brightstep och Klarna och idag så tog jag alltså ett beslut.

     

    Jag stannar på Brightstep.

     

    Logiskt så är tjänsten på Klarna en fantastisk möjlighet och där skulle jag utan tvekan kunna blomstra och ta mig till nya höjder karriärmässigt, men mitt hjärta hör hemma på Brightstep och det är hjärtat som får styra även denna gång. Brightstep må vara mindre och möjligheterna är kanske inte lika stora att avancera min karriär internationellt eller att få samma exponering av mitt personliga varumärke, men det finns en gemenskap här och en känsla av samhörighet som på många sätt är unikt.

     

    Jag är ytterst hedrad över att ha fått erbjudandet att bli Klarnas konverteringsexpert och att ha fått möjligheten att vara delaktig och drivande i nordens nästa stora konverterings våg, men det är för Brightstep mitt hjärta bankar lite extra för och därför stannar jag hos Brightstep.

     

    [/et_pb_text][et_pb_toggle admin_label=Växla" title="Klarna Conversion Specialist – Jobbeskrivning" open="off" title_font_size="16" body_font_size="14" use_border_color="off" border_color="#ffffff" border_style="solid]

     

    At Klarna we want to be the world’s favorite way to buy. Our merchants like that vision a lot, since collaborating with Klarna means higher conversion rates and more business to merchants who utilize our payment solutions. Needless to say, our Merchant Development team plays an integral role in making this happen and keeping a consultative relationship with our merchants after the point of integration. In order to be able to help our customers even better than we are today, we are now looking for a service minded individual to fill the role as Conversion Specialist at our HQ in Stockholm.

     

    What you will be doing:

     

    As Conversion Specialist your work will be focused on helping our existing merchants increase their sales by analyzing and optimizing the entire checkout flow from a conversion perspective. Taking a consultative approach, you will play a hugely important role in the value proposition of being a Klarna-integrated merchant by enhancing our clients’ conversion funnel throughout the checkout experience.

     

    In this work, you will be responsible for continuously identifying merchants with potential for improvement. You will work closely with our Swedish Key Account Management team, providing expert advice both in pre- and post sales processes and create long-term relationships with merchants. Additionally, you will work together with our Finance and Product departments to create a Best Practice Framework for follow-up reports as well as contributing to a long-term knowledge spread within our Commercial department. Other tasks that you will most likely take on include

    • The creation of mock-ups for individual clients
    • Sector analysis and benchmarking
    • Act as support for our KAM’s and Partner managers in merchant and partner meetings
    • Support our Product and Tech sales departments in the A/B testing phase of the sales cycle

    Who are you?

     

    Needless to say this rolerequires a fair bit of knowledge when it comes to online conversion and checkout optimization. We therefore believe that you are a recognized expert within these areas with at least five years of relevant work experience in a consultative or sales role. Additionally we would like to see you have a solid track record of providing value-adding advice in sales processes based on financial analysis. And as if that weren´t enough, we believe that you will have:

    • A good understanding of website design and UX/UI
    • A consultative approach to sales
    • Extensive experience from working with Google Analytics
    • Practical experience from e-commerce and conversion optimization (goes without saying but we thought we would say it again)

    However, what sets you apart from others is your enthusiasm for e-commerce and user experience. When we call your references they will tell us about you devotion to providing a good service for merchants and your passion for a good checkout experience.

     

    Does this sound like you in a nutshell? Awesome, because here comes the good part:

     

    We Offer you:

     

    We offer you a chance to be part of a team with some of the most ambitious and passionate colleagues that you can find in today’s market. Furthermore, you will play the role of the expert in this team and be Klarna’s “go to girl/guy” when it comes to conversion. You will be part of our effort to provide the best possible service for our clients. I.e. you will be a crucial component in bringing Klarna to the next level.

     

    For questions please contact Mathias Timell. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection and interviews are held continuously.

     

    [/et_pb_toggle][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]



    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.



    Guest
    Add a comment...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 10 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

×
×
  • Create New...