Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Telenor: Norskt Skitföretag | jimiwikman.se

    Telenor: Norskt Skitföretag

    Posted , 119 views, 0 comments

    Telenor står stadigt och lyckas försvara sin marknadsandel på 17% samt öka sin kundbas med 57000 mobilabonnenter kan vi läsa i nyheterna och det är väl inte så konstigt när Telenor har en organisation som är så förkastlig att inte ens vid skriftlig uppsägning kan man bli av med sitt abonnemang!?

     

    IDG.se skriver i dagarna om hur Telenor inte bara lyckats lura in 57000 nya abonnenter, men också hur dom lyckats öka intäkten per kund från 280 till 302 kronor. Inte så konstigt med dom fula knep som Telenor kör med där dom lurar in kunder i ökade kostnader med medvetet konstlad information som till exempel deras så kallade autogirotjänst där dom skriver följande:

    Autogiro

    Det bästa med Autogiro Top Up

    - Bekvämt och enkelt, laddning sker automatiskt varje månad med det belopp du har valt.

    - Du minimerar risken att stå med tomt kontantkort.

    - Du är säker på att du alltid får ringa för 69 öre med Telenor Kontantkort

    - Bättre koll på dina mobilkostnader.

    - Prenumerationen gäller så länge du själv vill.

    - Vill du ändra beloppet som laddas ringer du vår kundtjänst på 221.

    Gör så här

    1. Skriv ut Avtal Telenor Kontantkort och fyll i uppgifterna direkt.

    2. På avtalet kan du välja att ladda ditt kontantkort med valörerna 100:-, 200:-, 300:-, 500:-, 700:- eller 1000:-.

    3. Skriv under och skicka in avtalet till oss.

    4. När avtalet är registrerat hos oss, skickas autogiromedgivande hem till dig.

    5. Du fyller i medgivandet och skickar det till Bankgirocentralen i bifogat kuvert.

    6. När allt är klart får du ett SMS från oss.

     

    Det som inte nämns någonstans är att om du är dum nog att fylla i ett sånt här avtal så är du skyldig att betala minst 100:- extra i månaden "så länge du har bindningstid" och det är helt omöjligt att avbryta innan din bindningstid är slut, något som jag upptäckte när jag skulle flytta mitt abonnemang med 1 år kvar. Om du vill avsluta i förväg får du glatt betala 100:-/månad för att ladda ditt kort innan du avslutar abonnemanget, trots att du inte kommer att nyttja kortet och således inte har någon som helst nytta av att "ladda" ditt kort. Självfallet får man aldrig innestående kredit utbetalt utan dom pengarna går direkt ner i Telenors ficka utan att dom behöver ge någon som helst motprestation.

     

    I mitt fall har jag inget avtal med Telenor utan jag hade ett avtal med Vodafone som sedan köptes ut av Telenor. Jag har i flera månaders tid försökt att få reda på hur det kommer sig att jag har fått en så kallad Top-up tjänst eftersom jag aldrig beställt någon sådan tjänst och sedan försökt förklara att det avtal som jag har angående deras autogirotjänst inte nämner någon bindningstid, men Telenor har inga rutiner för support och dom svar jag har fått har varit standard svar för topup frågor och alla 40+ kontakt försök genom epost och vanlig post har besvarats av en ny "handläggare".

     

    En intressant sak som en förvirrad "handläggare" skickade ut innehöll dock uppgifter att Telenor inte kan skicka kopior på det avtal som jag har skrivit på för dom finns inte längre (?!) och några uppgifter om vad jag har beställt finns inte heller annat än på deras datorer. Jag har skickat ett rekommenderat brev och begärt ut all information med avtal och beställningshistorik samt en begäran att får avsluta mitt abonnemang med omedelbar verkan, men inte ett ljud har hörts på 4 månader.

     

    Telenor struntar i sina abonnenter så mycket står klart och det är skamligt att se detta skitföretag lura in fler i sina skumrask affärer, men det är klart att det blir fler kunder när dom gör det omöjligt att få avsluta sitt abonnemang och omöjliggör en någorlunda sund support miljö. Telenor kan till exempel inte ens ge dig ett ärendenummer så andra handläggare kan se hur ärendet hanterats tidigare och dom idioter som sitter på support tycks ha fått en 2 minuters snabbkurs i hur man använder autosvar, eller så är systemet automatiserat och namnen slumpas fram.

     

    Nej...håll er borta från detta skitföretag och alla företag som dom lagt sina giriga fingrar runt. Den där blåa propellern använder dom för att röra runt i skiten. skit som bekant normalt håller sig flytande, så det är väl därför dom håller sig i toppen av en korrupt och skandalös marknad av girigbukar och lögnare.

    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.



    Guest
    Add a comment...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 5 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

×
×
  • Create New...