Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Comhem visar stora variationer i sin support | jimiwikman.se

    Comhem visar stora variationer i sin support

    Posted , 112 views, 0 comments

    Idag när jag betalade mina räkningar så dök Kanal 11 och sjuan upp igen på fakturan, fast jag har abonnemang där det tjänsterna ingår. Jag har flera gånger mailat in till support, men aldrig fått något svar, men jag tänkte ge dem en chans till...

     

    Återigen mailar jag in till support efter att ha svurit högt när jag navigerade mellan mina sidor och informationssidor på Comhem och varje gång får logga in igen (seriöst Comhem, hur svårt är det att lägga en förbaskad coookie så jag slipper hålla på på det viset?!). Jag passar även på att kasta en fråga till @comhemab på twitter, bara för att se om jag får svar därifrån trots att klockan är mycket.

     

    Jag får faktiskt svar från båda efter ganska kort tid, men med ganska olika resultat.@comhemab är alltid väldigt serviceminded och jag får som alltid uppmaningen att skicka ett DM på Twitter med information så ska de kika på mitt ärende. Från kundtjänst får jag följande:

    QuoteTack för att du hört av dig till Com Hem. För att din fråga ska bli besvarad behöver du använda dig av vårt frågeformulär, om du klickar här dirigeras du direkt dit.

     

    Du kan naturligtvis också kontakta oss på telefonnummer 0771-55 00 00.

     

    Com Hem AB

    Kundservice

    Om jag tyckte Configserver svarade slappt så hamnar det här snäppet högre för här har man inte ens försökt låtsas bry sig ens. Det här är så dåligt bemötande att jag på allvar funderade på om jag skulle byta leverantör, vilket är absurt. Kombinationen av ett system som är uruselt när det gäller användarupplevelse (seriöst...fixa cookies nu!) och ett nonchalant svar från support gör alltså att jag reagerar helt uppåt väggarna, vilket faktiskt är ett vanligt problem i support sammanhang där man inte riktigt har koll på hur man ska agera gentemot kund.

     

    När jag nu sitter och är riktigt irriterad så kliver@comhemab in och gör precis allt rätt. De löser problemet, ber om ursäkt och önskar en trevlig dag. Tre snabba rätt av tre möjliga och ett leende växer på min så tidigare så bittra nuna. Jag är plötsligt inte längre avigt inställt eller känner att Comhem är irriterande eller att de inte lyssnar, istället känner jag mig speciell och att jag får riktigt bra service och allt det för att en person lyssnar, uppfattar problemet, löser problemet och ber om ursäkt för det inträffade.

     

    Comhem har ett uruselt supportsystem som är anpassat för Comhem's behov, inte deras kunder. Det är en väldigt farlig och olycklig supportsituation eftersom det triggar folk att lämna Comhem för ett företag där de känner sig bättre bemötta.

     

    I skarp kontrast sitter@comhemab och gör precis allt rätt. Här är kunderna i fokus, man lyssnar och löser problemen. Dessutom gör man det på kundernas villkor, där kunderna finns och man gör det med precis rätt attityd!

    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.



    Guest
    Add a comment...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 5 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

×
×
  • Create New...