Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Jimi Wikman
    Jimi Wikman

    hybris lanserar ehandelslösning speciellt utvecklad för teleoperatörer

    Hybris, plattformen som jag brukar jobba mest med i mitt dagliga jobb, lanserade igår sin nya accelerator lösning vid namn hybris Telco Accelerator som är speciellt framtagen för teleoperatörer.

     

    Jag har ännu inte hunnit testa hybris Telco Accelerator, men hoppas kunna göra det snart för att testa vilka nya funktioner som hybris teamet har satt ihop. Så här presenterar hybris sin senaste skapelse:

     

     

    Stockholm, 17 december 2012 - hybris, topprankad leverantör av programvara för omnikanalshandel presenterade idag marknadens enda handelslösning särskilt utvecklad för att hjälpa operatörer sälja mer mobiler, planer och tilläggstjänster på webben och i butik. Den nya lösningen hybris Telco Acceleratorâ„¢ levereras tillsammans med den av branschen hyllade plattformen hybris Commerce Suite som ger operatörer möjligheten att lansera fullt fungerande handelslösningar för mobiler som ger högre intäkter per användare än genomsnittet (ARPU) på bara tre till fyra månader.

     

    ”hybris är sedan tidigare känd för att leverera de multikanalslösningar som har marknadens bästa kundupplevelserna, oavsett vad som säljs på nätet”, säger Ariel Ludi, hybris CEO. ”hybris nya lösning Telco Accelerator gör det mycket enklare och snabbare för mobiloperatörer att implementera handelslösningar med avancerad funktionalitet som är särskilt utvecklat för att ge kunderna en rik köpupplevelse oavsett vilken kanal de använder.”

     

    Telco Accelerator inkluderar avancerad B2B och B2C-funktionalite som rankas som den ledande lösningen av de båda ledande industrianalytikerfirmorna och som en av de ledande 2-3 generella handelsplatttformarna i världen och nu alltså också skräddarsydd för teleoperatörer.

     

    Andra handelsplattformar kräver omfattande och kostsamma anpassningar för att få applikarionerna som från början utvecklats för detaljhandeln att också fungera för teleoperatörer. Telco Accelerator däremot har ett redan färdigt gränssnitt som kan skräddarsys och dessutom särskilda telekomoperatörfunktioner som gör att det går mycket snabbare att bygga sin webbshop och därmed också få en lägre totalkostnad.

     

    Särskilda förbättringar av hybris Commerce Suite gör det enklare för teleoperatörer att erbjuda mobiler, planer och molntjänster i många olika och flexibelt återkommande prissättningsmodeller. Tack vare avancerade packeteringsmöjligheter kan teleoperatörer skapa komplexa produkterbjudanden med sofistikerade regelbaserade rabatter och ge kunderna själva möjligheten att skapa sina egna paket med en modern guidad försäljningsprocess. Att hantera kontraktsbehörighet och kompatibilitet med accessoarer har aldrig tidigare varit så enkelt tack vare hybris omfattande produkthanteringsfunktionalitet.

     

    Med hybris kan teleoperatörer omedelbart:

    • öka försäljningen och utveckla en prissegmenteringsstrategi. Skapa en skräddarsydd kundupplevelse med relevantare erbjudanden av produkter och planer – något som blir allt viktigare när det inte längre handlar om attrahera nya kunder och utöka infrastrukturen utan numera i allt högre grad om att behålla existerande kunder.
    • skapa och öppna upp för nya affärsmöjigheter – även på mättade marknader – med inbyggda möjligheter för flera webbplatser, flera språk och flera varumärken.
    • attrahera företagskunder med en omfattande uppsättning B2B-funktionalitet – inklusive stöd för självbetjäning, inköpsprocesser, organisationsnivåer, hur mycket och vad anställda får beställa samt volyminköp och rapportering i företagsklass.
    • äkta omnikanalshandelsupplevelse för kunder: en enda bild som beskriver produkter och planerbjudanden oberoende av vilken terminal som används, en sömlös upplevelse mellan att köpa på nätet, hämta i butiken och mer långsiktig produkttillgänglighet i butiken.
    • Möjlighet att hantera alla produkter och relationer med hjälp av hybris uppskattade produkthanteringssystem master data management (MDM) – en förutsättning för en sömlös kundupplevelse över alla kanaler.

    “Teleoperatörer söker nya intäktskällor som så kallade over-the-top (OTT), molntjänster och tilläggstjänster (value-added services VAS) som säljs till både företagskunder och konsumenter. När många teleoperatörer i högre grad börjar hantera video och digitalt innehåll börjar de också experimentera med innovativa försäljningsmodeller”, säger Moritz Zimmerman, hybris Chief Technology Officer. “hybris stödjer dessa initiativ med marknadens mest flexibla handelsplattform, från början utvecklad med expansion och innovation i åtanke.”

     

    För ytterligare information gå till: www.hybris.com/telco



    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.



    Guest
    Add a comment...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...