Chrome Dev Summit – alla 22 sessionerna

28

Googles sjätte Dev Summit gick av stapeln 12-13 november och det var som alltid mängder av intressanta keynotes som presenterades. Allt från moderna ehandelsplattformar till webassembly och Virtual Scroll till hur vi ska hantera complexa javascript baserade applikationer. Det fanns något för alla i år känns det som och här har jag samlat alla sessionerna för att du enkelt ska hitta dem.

Page 2 of 22 :
Dag 1 – Get Down to Business: Why the Web Matters
  • 1. Dag 1 – Keynote
  • 2. Dag 1 – Get Down to Business: Why the Web Matters
  • 3. Dag 1 – State of the Union for Speed Tooling
  • 4. Dag 1 – Speed Essentials: Key Techniques for Fast Websites
  • 5. Dag 1 – Building Faster, More Resilient Apps with Service Worker: A Caching Strategy Deep Dive
  • 6. Dag 1 – Smooth Moves: Rendering at the Speed of Right ®
  • 7. Dag 1 – Complex JS-heavy Web Apps, Avoiding the Slow
  • 8. Day 1 – Building Modern Web Media Experiences: Picture-in-Picture and AV1
  • 9. Dag 1 – Modern Websites for E-commerce in the Real World
  • 10. Dag 1 – Progressive Content Management Systems
  • 11. Dag 1 – Making Modern Web Content Discoverable for Search
  • 12. Dag 2 – Keynote
  • 13. Dag 2 – Feature Policy & the Well-Lit Path for Web Development
  • 14. Dag 2 – virtual-scroller: Let there be less (DOM)
  • 15. Dag 2 – A Quest to Guarantee Responsiveness: Scheduling On and Off the Main Thread
  • 16. Dag 2 – Architecting Web Apps – Lights, Camera, Action!
  • 17. Dag 2 – From Low Friction to Zero Friction with Web Packaging and Portals
  • 18. Dag 2 – State of Houdini
  • 19. Dag 2 – Building Engaging Immersive Experiences
  • 20. Dag 2 – Using WebAssembly and Threads
  • 21. Dag 2 – The Virtue of Laziness: Leveraging Incrementality for Faster Web UI
  • 22. Dag 2 – Chrome OS: Ready for Web Development

2. Dag 1 – Get Down to Business: Why the Web Matters

Get Down to Business: Why the Web Matters (Chrome Dev Summit 2018)

Musik? Kaffe? Idéer? Genom att fokusera på snabbhet och dra nytta av webbens växande möjligheter hittade tre globala företag ett meningsfullt engagemang med nya och befintliga användare överallt. Hör direkt från Spotify, Starbucks och Pinterest om de unika metoderna som de har använt för att bygga och ständigt förbättra sina PWAs och därigenom uppnått tillväxt och framgång.

Leave A Reply

Your email address will not be published.