H&M investerar i Klarna

0 30

H&M och Klarna slår sina kloka huvuden ihop och ingår i ett globalt partnerskap. Samtidigt investerar H&M 185 miljoner kronor i Klarna.

I en pressrelease så går H&M och Klarna ut och meddelar att man ingått i ett globalt partnerskap. Det betyder att H&M kommer att integrera Klarnas tjänster i flera led.

Tillsammans kommer H & M och Klarna att ytterligare integrera H & M: s digitala och fysiska butiker för att ge kunderna en sömlös, personlig och engagerande shoppingupplevelse, oavsett var, när och hur de handlar. Detta partnerskap kommer att driva betalningsprogrammet H & M Club, tillhandahålla ett förbättrat erbjudande om omni-kanal kundbetalning, en strömlinjeformad efterköpstjänst i H & M-appen och många andra tjänster. Detta kommer att leverera en oöverträffad upplevelse som kommer att glädja H & M-kunder över alla beröringspunkter.

Klarna Pressrelease

Lite kaxigt kan tyckas att hävda att det kommer att ge en oöverträffad upplevelse, men Klarna har bra tjänster som uppskattas av många.  Det är extra glädjande att H&M uttryckligen fokuserar på just kundupplevelsen eftersom de har haft lite tufft med kritiken på den fronten ett tag.

“Vi är imponerade av vad Klarna har uppnått hittills och nu ska vi arbeta tillsammans för att höja den moderna shoppingupplevelsen. Det här strategiska partnerskapet mellan H & M-koncernen och Klarna bygger på ett gemensamt obevekligt fokus på att skapa bra kundupplevelser. “

-Karl-Johan Persson, CEO H&M group

Fokusområdena är “friktionslös instore, mobil och online betalningar, förenklade leveranser och returer och flexibiliteten att bestämma hur och när du ska betala, inklusive den populära “försöket innan du köper” Betala senare tjänsten”. Först ut är UK och Sverige med lansering 2019.

Investeringen som H&M gör i Klarna beskrivs som ett bevis på att H&M är lika engagerad i att samarbetet ska fungera.

Aktieinvesteringen visar ett gemensamt engagemang och en vision för den kontinuerliga utvecklingen av smartare detaljhandel där optimering är konstant för att möta kunder som ändrar förväntningar och preferenser

Klarna pressrelease

Personligen gillar jag både Klarna och H&M och jag tror att det här samarbetet kommer att gynna båda företagen och förhoppningsvis är H&M’s kunder. Misstänker att just prova in du köper tjänsten kommer att uppskattas med tanke på handlingsbeteendet för H&M’s typ av affär.

Leave A Reply

Your email address will not be published.