Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[konsulter.net]Team lead Servicedesk (#18332 - Centrala Stockholm, (obs ej remote), Sweden)


Recommended Posts

  • Owner

Vi söker efter en Teamleader som har erfarenhet av att leda en Servicedesk, som kan hjälpa vår fantastiska kund med kunskap och best-practise i ett skede där de vill utveckla och förflytta deras Servicedesk till smartare arbetssätt, bättre metoder och systemstöd.

Din profil:

  • Hands-on erfarenhet av att leda en ServiceDesk
  • Erfarenhet av att jobba övergripande i en ServiceDesk
  • Du är van och gillar att arbeta med och upprätta processer, rutiner och dokumentation i en supportorganisation.
  • Kunskap och erfarenhet av Service Management enligt ITIL.
  • God erfarenhet av AD, Windows 10, Microsoft 365, SCCM.
  • God erfarenhet av ärendehantering och gärna erfarenhet av Easit Teknisk kompetens minst motsvarande ServiceDesk/2nd-line, meriterande om du har förståelse för tekniska sammanhang på en övergripande nivå.
  • Svenska som språkkrav

Din roll:
  • Leda det dagliga arbetet interna ServiceDesk inom IT
  • Arbeta operativt i ServiceDesk.
  • Övergripande koll på ärenden och eskaleringspunkt för mer komplexa ärenden
  • Hantera förfrågningar om registerutdrag
  • Ta emot och informera om ändrade rutiner och ser till att det dokumenteras
  • Identifiera och se till att felaktig dokumentation åtgärdas
  • Identifiera återkommande ärendetyper och incidenter


Start: Början av December
Varaktighet: 1 år (möjlighet till förlängning)
Arbetsort: Centrala Stockholm, (obs ej remote)
Typ av jobb: Frilansare

View the full article

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...