Owner Jimi Wikman Posted August 17, 2020 Owner Share Posted August 17, 2020 Vår kund, verksam inom försäkringsbranschen söker efter en senior och självgående supporttekniker. Uppdraget blir initialt på ca 5 månader så det blir viktigt att du har rätt teknisk kompetens samt förmåga att analysera, prioritera och eskalera inkommande ärenden. Du ska även vara villig att ta ansvar, är service minded, och driven. Så här ser rollen ut: Du kommer att ha en variationsrik roll med arbete över flera kontaktytor genom att stötta och hjälpa verksamheten med IT-relaterade ärenden. Enheten växlar mellan att hjälpa användarna via telefon och på plats i huset. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer vara med och bemanna kundens Service desk och i din roll förväntas du arbeta med allt från felsökning av incidenter, support av standardapplikationer, installation av programvara och klientenheter, hantera användarkonton och behörigheter, hantera telefoner och telefonisystem. Du kommer också analysera, prioritera och eskalera inkommande ärenden från våra användare och övriga intressenter. Ytterligare en del av arbetet är att upprätthålla dokumentation och skriva lathundar till användarna. Du kommer att vara en av fyra som tillhandahåller support till deras användare där de allra flesta sitter i samma hus. Under rådande omständigheter så jobbar ca 85% av personalen på distans. Krav Bred teknisk kunskap med erfarenhet att arbeta i en IT Servicedesk eller liknande roll Kunskap inom Microsofts klientplattform, Windows 10 och Office 365 Active Directory, användarhantering, behörighetstilldelning och felsökning Exchange, skapa användare, resursbrevlådor och distributionsgrupper Det är viktigt att du kan kommunicera kring teknisk information på ett lättbegripligt och pedagogiskt sätt Som person ska du vara lösningsorienterad, strukturerad, gilla ordning och reda samt ha en förmåga att snabbt växla mellan arbetsuppgifter Ha ett brinnande intresse för teknik och nya möjligheter Erfarenhet av något ärendehanteringssystem, helst Easit Mycket goda kunskaper i svenska. Meriterade kunskaper Microsoft Office / Office 365 och dess funktioner MDM/Intunes Smartphones Klienthårdvara VDI-administration via VMware Horizon Fjärrstyrning av datorer via SCCM Filrättigheter Windows (NFTS) Start: OmgåendeVaraktighet: 2021-01-31 (men kan bli längre)Arbetsort: Stockholm, SwedenTyp av jobb: Frilansare View the full article Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now