Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Jimi Wikman

[konsulter.net]Senior Supporttekniker (#17363 - Stockholm, Sweden)

Recommended Posts

Vår kund, verksam inom försäkringsbranschen söker efter en senior och självgående supporttekniker. Uppdraget blir initialt på ca 5 månader så det blir viktigt att du har rätt teknisk kompetens samt förmåga att analysera, prioritera och eskalera inkommande ärenden. Du ska även vara villig att ta ansvar, är service minded, och driven.


Så här ser rollen ut:
Du kommer att ha en variationsrik roll med arbete över flera kontaktytor genom att stötta och hjälpa verksamheten med IT-relaterade ärenden. Enheten växlar mellan att hjälpa användarna via telefon och på plats i huset.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer vara med och bemanna kundens Service desk och i din roll förväntas du arbeta med allt från felsökning av incidenter, support av standardapplikationer, installation av programvara och klientenheter, hantera användarkonton och behörigheter, hantera telefoner och telefonisystem. Du kommer också analysera, prioritera och eskalera inkommande ärenden från våra användare och övriga intressenter. Ytterligare en del av arbetet är att upprätthålla dokumentation och skriva lathundar till användarna.

Du kommer att vara en av fyra som tillhandahåller support till deras användare där de allra flesta sitter i samma hus. Under rådande omständigheter så jobbar ca 85% av personalen på distans.

Krav

  • Bred teknisk kunskap med erfarenhet att arbeta i en IT Servicedesk eller liknande roll
  • Kunskap inom Microsofts klientplattform, Windows 10 och Office 365
  • Active Directory, användarhantering, behörighetstilldelning och felsökning
  • Exchange, skapa användare, resursbrevlådor och distributionsgrupper
  • Det är viktigt att du kan kommunicera kring teknisk information på ett lättbegripligt och pedagogiskt sätt
  • Som person ska du vara lösningsorienterad, strukturerad, gilla ordning och reda samt ha en förmåga att snabbt växla mellan arbetsuppgifter
  • Ha ett brinnande intresse för teknik och nya möjligheter
  • Erfarenhet av något ärendehanteringssystem, helst Easit
  • Mycket goda kunskaper i svenska.

Meriterade kunskaper
  • Microsoft Office / Office 365 och dess funktioner
  • MDM/Intunes
  • Smartphones
  • Klienthårdvara
  • VDI-administration via VMware Horizon
  • Fjärrstyrning av datorer via SCCM
  • Filrättigheter Windows (NFTS)


Start: Omgående
Varaktighet: 2021-01-31 (men kan bli längre)
Arbetsort: Stockholm, Sweden
Typ av jobb: Frilansare

View the full article

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...