Vår kund, verksam inom försäkringsbranschen söker efter en senior och självgående supporttekniker. Uppdraget blir initialt på ca 5 månader så det blir viktigt att du har rätt teknisk kompetens samt förmåga att analysera, prioritera och eskalera inkommande ärenden. Du ska även vara villig att ta ansvar, är service minded, och driven.
Så här ser rollen ut: Du kommer att ha en variationsrik roll med arbete över flera kontaktytor genom att stötta och hjälpa verksamheten med IT-relaterade ärenden. Enheten växlar mellan att hjälpa användarna via telefon och på plats i huset.
Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer vara med och bemanna kundens Service desk och i din roll förväntas du arbeta med allt från felsökning av incidenter, support av standardapplikationer, installation av programvara och klientenheter, hantera användarkonton och behörigheter, hantera telefoner och telefonisystem. Du kommer också analysera, prioritera och eskalera inkommande ärenden från våra användare och övriga intressenter. Ytterligare en del av arbetet är att upprätthålla dokumentation och skriva lathundar till användarna.
Du kommer att vara en av fyra som tillhandahåller support till deras användare där de allra flesta sitter i samma hus. Under rådande omständigheter så jobbar ca 85% av personalen på distans.
Krav
Bred teknisk kunskap med erfarenhet att arbeta i en IT Servicedesk eller liknande roll
Kunskap inom Microsofts klientplattform, Windows 10 och Office 365
Active Directory, användarhantering, behörighetstilldelning och felsökning
Exchange, skapa användare, resursbrevlådor och distributionsgrupper
Det är viktigt att du kan kommunicera kring teknisk information på ett lättbegripligt och pedagogiskt sätt
Som person ska du vara lösningsorienterad, strukturerad, gilla ordning och reda samt ha en förmåga att snabbt växla mellan arbetsuppgifter
Ha ett brinnande intresse för teknik och nya möjligheter
Erfarenhet av något ärendehanteringssystem, helst Easit
Mycket goda kunskaper i svenska.
Meriterade kunskaper
Microsoft Office / Office 365 och dess funktioner
MDM/Intunes
Smartphones
Klienthårdvara
VDI-administration via VMware Horizon
Fjärrstyrning av datorer via SCCM
Filrättigheter Windows (NFTS)
Start: Omgående Varaktighet: 2021-01-31 (men kan bli längre) Arbetsort: Stockholm, Sweden Typ av jobb: Frilansare
Vår kund, verksam inom försäkringsbranschen söker efter en senior och självgående supporttekniker. Uppdraget blir initialt på ca 5 månader så det blir viktigt att du har rätt teknisk kompetens samt förmåga att analysera, prioritera och eskalera inkommande ärenden. Du ska även vara villig att ta ansvar, är service minded, och driven.
Så här ser rollen ut:
Du kommer att ha en variationsrik roll med arbete över flera kontaktytor genom att stötta och hjälpa verksamheten med IT-relaterade ärenden. Enheten växlar mellan att hjälpa användarna via telefon och på plats i huset.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer vara med och bemanna kundens Service desk och i din roll förväntas du arbeta med allt från felsökning av incidenter, support av standardapplikationer, installation av programvara och klientenheter, hantera användarkonton och behörigheter, hantera telefoner och telefonisystem. Du kommer också analysera, prioritera och eskalera inkommande ärenden från våra användare och övriga intressenter. Ytterligare en del av arbetet är att upprätthålla dokumentation och skriva lathundar till användarna.
Du kommer att vara en av fyra som tillhandahåller support till deras användare där de allra flesta sitter i samma hus. Under rådande omständigheter så jobbar ca 85% av personalen på distans.
Krav
Meriterade kunskaper
Start: Omgående
Varaktighet: 2021-01-31 (men kan bli längre)
Arbetsort: Stockholm, Sweden
Typ av jobb: Frilansare
View the full article