Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Katrin Lundgren | jimiwikman.se
    Katrin
    My Twitter Page My Linkedin Page My Website / Blog Contact me My Profile My Top Skills E-commerce
    SEO
    Web Development
    Conversion Optimization
    Entrepreneurship
    My Personality Advocate My personality Advocate

    Katrin Lundgren

    CEO at Kodmyran
    Posted , 465 views, 0 comments

      I work as CEO in my own company Kodmyran AB. We work with ecommercesolutions in our own platform Kodmyran Commerce. We also consult and lecture about ecommerce.

      Specialties: Ecommerce, import, export, sale, internt marketing, SEO


    Products I master

    These are some products I master. I am well experienced and consider myself skilled in using these tools in a professional capcity.

    • Kodmyran Commerce

      FLEXIBEL, SKALBAR E-HANDELSLÖSNING & AFFÄRSSYSTEM DÄR BETALLÖSNING ALLTID INGÅR
      En e-handelsbutik består mycket förenklat av två delar:
      Backend där e-handlaren jobbar med butiken Frontend där slutkunderna gör sina köp  
      Bägge dessa delar måste fungera optimalt för att processen ska bli enkel och smidig, både för kunden som handlar, och e-handlaren som hanterar kundens order.
      Kodmyrans paketerade e-handelslösning består av en Kodmyran Commerce ERP, samt en Kodmyran Commerce SHOP, som backendsystem, och en Kodmyran Storefront som frontend ut mot slutkund.

      E-handelslösningens backend
      Denna består av två Commerce delar: ERP och SHOP.
      Kodmyran Commerce ERP, är ett affärsystem som är specialiserat på att ge dig stöd i alla steg av din e-handelsprocess. Allt från inlägg av produkter till utleverans av din order. Du får även med ett inbyggt lagersystem, en packstation, en enklare kassalösning för fysisk handel, och ett inköpssystem. Allt för att du ska kunna bedriva effektiv handel i en alltiettlösning.
      Mer om Kodmyran Commerce ERP
      Kodmyran Commerce SHOP är en e-handelslösning med verktyg speciellt för e-handel, exempelvis olika kampanjverktyg, tag tre betala för två, rabatter, tidsinställda events, återfå lämnade varukorgar, bonusstegar, segmentering för mailutskick m.m.
      Mer om Kodmyrans e-handelsplattform, Commerce Shop
      E-handelslösningens frontend
      Vår Kodmyran Storefront är i standardutförande mycket konverterings och användarvänlig. Den är responsiv vilket innebär att den anpassar sig efter det verktyg din kund använder för att surfa in på sidan med, oavsett skärmstorlek. I den färdigpaketerad e-handelslösningen ingår alltid en standarddesign. Denna kan självklart även skräddarsys helt efter dina behov, av oss, eller valfri byrå.
      Betalningslösning - Klarna Checkout Ingår
      En Klarna Checkout, marknadens smidigaste kassalösning, med faktura, kort och delbetalning, ingår alltid i vår paketerade e-handelslösning, helt utan bindningstider och fasta kostnader. Vill du däremot använda andra betalsätt och leverantörer så finns självklart även stöd för andra leverantörer inbyggt.
      MULTISHOP - flera butiker, SAMMA BACKEND
      Har du behov av flera butiker med olika priser, texter, bilder seoinställningar m.m. men enkelt vill kunna hantera dina ordrar på samma ställe, erbjuder vi multishoppar i vår paketlösning. Du får då flera frontends och ett backendgränssnitt. Passar dig som vill sälja seriöst till flera olika länder, eller som dig som har flera butiker inom olika nischer och vill förenkla ditt orderflöde och arbetssätt.
      Rätt variant för dig
      Vår färdigpaketerade e-handelslösning finns i tre olika varianter- BAS, Komplett och Flex.
      Läs mer om dem samt vilka funktioner som ingår i respektive paket, och välj vilken variant som passar dig.
      Mer om våra färdigpaketerade e-handelslösningar
      • 0 comments
      • 163 views

      Katrin Lundgren är en av de personer som är direkt ansvarig för att jag befinner mig där jag befinner mig i livet idag. Hon är en passionerad, tidigare e-handlare och numera ehandelskonsult, med ett stort, öppet hjärta som hjälpt många e-handlare tillsammans med sin make Erik. Dels genom deras utmärkta e-handelsplattform och dels genom aktiviteter som E-handelsdagarna i Sundsvall och deras deltagande i många e-handelssammanhang där de gärna delar med sig av sin kunskap.

       

      Hejsan Katrin,  beskriv vad ditt företag gör med en mening.

      Vi hjälper ehandlare att effektivisera sina processer och sin handel genom vår plattform Kodmyran Commerce

       

      Kodmyran är ett välkänt varumärke för många som jobbar med E-handel, men kan du beskriva lite vad ni gör och vilka tjänster ni har?

      Vi jobbar främst med vår egen ehandelsplattform Kodmyran Commerce för att via den öka handlarnas försäljning inom flera olika kanaler och förenkla handlarnas processer. Vi jobbar också med analyser, optimering och rådgivning inom ehandel.

       

      När startades företaget och hur många anställda har ni?

      Vi smygstartade Kodmyran 2007 men registrerade företaget 2008, så vi firar tio år i år. Redan Innan Kodmyran, 2002, så drev jag en ehandel Swecat och det är egentligen en avknoppning av den som blev Kodmyran. Vi är sex anställda och växer ständigt. När du publicerar intervjun är  vi nog sju.

       

      Utifrån DISC (https://www.123test.com/disc-personality-test/), om du har en sådan profil, vilken är din disposition? Om du inte har det, vilken av profilerna från https://www.16personalities.com/ är du?

       
      Jag är en INFJ- advocate:
      ”The Advocate personality type is very rare, making up less than one percent of the population, but they nonetheless leave their mark on the world.”

       

      Vart är du född och uppväxt?

      1974 I Härnösand i Ångermanland.
       

      Vilken utbildning har du och vart gick du i skola?

      Jag har faktiskt dubbla högskoleexamina. Jag gick grundskollärarutbildning sv/so 1-7 i Härnösand och därefter jobbade jag som lärare några år innan jag bestämde att det var inget för mig och jag läste då Systemvetenskap/ informationsteknologi i Sundsvall.

       

      Vad gör du när du inte jobbar?

      Öh konstig fråga. I min värld har man inte fritid och jobb, man bara lever sitt liv helt enkelt. Det blir så när man gillar vad man gör allt flyter liksom ihop. Men för att svara på frågan, så när jag inte jobbar i traditionell mening, dvs är på kontoret, så gillar jag att hålla på i trädgården och att odla grönsaker. Jag tycker mycket om att skapa vackra miljöer utomhus i min trädgård och gillar att se saker växa. Jag brukar också läsa skönlitteratur och se på film.

       

      Berätta något som ingen kanske vet om dig?

      De sakerna behåller jag nog för mig själv det är liksom hela idén med att ingen vet om en sak, men jag kan berätta lite kuriosa om mig själv som få känner till.

      Jag är gammal elitspelare i bandy. Jag var målvakt och har faktiskt ett flick SM silver och ett ungdoms SM brons.

       

      Om du fick möjligheten att göra precis vad som helst förutom det du gör idag, vad skulle det vara?

      Fast det där är också en konstig fråga, vi har ju alltid möjligheten att göra saker, det är bara en fråga om val och en fråga om att göra. Själv har jag bytt livsväg tre gånger hitills under mitt liv. Jag har alltså valt att leva som jag gör i dag och är nöjd så.

      Jag drömmer inte om stora förändringar, Jag drömmer inte om snabba exits, och pengar nog att leva på andra sätt som många gör. Jag vill inte förändra världen eller resa, eller bo på andra sidan jorden. Jag trivs här och med det jag gör. Jag är alltså en sådan där konstig människa som är totalt nöjd med hur jag lever, en sådan där man inte tror finns, och en sådan människa som ofta får höra ”men så kan du väl inte tänka, alla vill väl vara ekonomiskt oberoende och alla vill väl resa” osv.

      Men jag kan berätta en hemlighet för er, Nej alla behöver inte vilja göra samma saker. Man kan vara nöjd med sitt liv trots att det låter rätt trist för andra. Däremot finns det såklart mindre saker jag också vill göra men dem gör jag allteftersom.

      Men när jag blir äldre får vi väl se vad jag vill då, för ens liv och vilja förändras alltid med åren men då är det ju bara att ändra hur man lever när man vet vad man vill, det är inte svårare än så. En sak som jag faktiskt funderat på ibland är att flytta ännu längre ut på landet och bli lite månskensbonde. Vi får väl se framöver.

       

      Vilken är den största utmaningen för dig i din professionella roll, både som chef och som leverantör?

      Att det finns så mycket jag vill göra men bara 24 timmar varje dygn. Jag tror det är samma för alla med ambitioner, tiden är alltid största utmaningen.

       

      Vilken anser du är den största utmaningen inom E-handel under 2018? 

      Allteftersom handeln växer måste vi hitta nya vägar för logistik och nya processer för att snabba upp och effektivisera våra flöden. Vi ser redan nu att julhandeln knäcker oss. Hitta bra lösningar på detta så att kunderna kan ha ett fortsatt förtroende för ehandeln tror jag är ett måste om tillväxten ska fortsätta.

       

      Om du får välja själv, vilken superhjälte skulle bäst representera dig?

      Förslagen från kollegorna haglade, de tyckte att Catwoman eller Ant-man skulle vara klockrena. Men själv känner jag mig nog som min barndomshjälte Lille Skutt. Han är konstant rädd för allt, gråter så det skvalar för minsta lilla men är alltid med på alla äventyr ändå. Det är en äkta hjälte.
      Och så gillar han morötter och det gör jag med.

       

      Välj en person som du känner som du skulle vilja ställa en fråga till. Vem skulle det vara och vilken skulle frågan vara?

      Nu är jag en ganska rak och frågvis person och inte direkt buskablyg så jag har inte direkt några ofrågade frågor till de jag känner, utan de brukar få dem rätt omgående när jag funderar över något. Det ska vara en fråga till dig då Jimi:

      Har du fått ut vad du ville av intervjun eller har du kompletterande frågor?

       

      Med det tackar jag Katrin för en trevlig pratstund och hoppas på fler samtal i framtiden. Området E-handel är ett område som jag är mycket intresserad av så jag diskuterar det gärna och ofta.

      Vill du veta mer om någon eller vill du själv anmäla dig till den här serien, så skriv en kommentar så ska jag se vad jag kan göra. Vill du komma i kontakt med Katrin så kan du kontakta henne via Linkedin eller Kodmyrans hemsida.

    • Kodmyran buys the competitor - buys all shares in SiteDirect

      My favorite E-commerce profile Katrin have purchased a competitor called SiteDirect and by doing so she now will be in charge of two popular platforms and 14 people in 3 locations. This is great news, and I am very happy that things are going well for Katrin and her husband Erik.
      While I do not know much about SiteDirect I know it is an "old" and experienced company with a platform that has been popular for a long time. If Katrin is investing in SiteDirect, then you can bet she has looked at it from all angles and that means that the platform and the people are top of the line.
      This is something I think is really good for both platforms as there are synergies that will benefit from this acquisition. Kodmyran are well known in Sweden for their excellent platform, the amazing technical skill from Erik and the development team and a ton of e-commerce knowledge and skill from Katrin and the whole team.
      I look forward to seeing what this acquisition will mean for both platforms and what synergies we will see in the future.
      • 0 comments
      • 207 views

    User Feedback

    Create an account or sign in to leave a review

    You need to be a member in order to leave a review

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    There are no reviews to display.


  • Similar Content

    • By Jimi Wikman
      Most already know how powerful SEO can be for their businesses and so they dive straight right in. But many don’t know the difference between SEO and local SEO. Small to medium businesses are the ones who benefit the most from local SEO. A lot fail in local SEO not because they lack the resources but because they lack the focus. They tend to compete for highly competitive keywords against huge corporations with a national or international presence. And even if they get traffic from these keywords, they don’t convert to sales because they are far from their business’ coverage.
    • By Jimi Wikman
      The design for Stadium was done by a design agency, but I was asked to do the design for the Checkout and My Pages. Based on the overall design I created the design for these sections according to the best practices and personal experiences I had regarding design for conversion (CRO). After the project I did a second round of optimizations based on findings since the first design. This was specially requested by Stadium and I did it on top of my normal work because of this.
    • By Jimi Wikman
      Created a new visual design for the start page och the B2B Ecommerce solution based on business need and UX principles.
×
×
  • Create New...