Det börjar dyka upp en del webbshoppar som utnyttjar favoritlistor och önskelistor genom att visa hur många som har produkten i sina listor, något som är väldigt smart på produkter som finns i begränsat antal.
Ruby Lane, som säljer antika smycken utnyttjar sina önskelistor på ett smart sätt genom att visa hur många som redan har lagt produkten i sin önskelista, något som sätter fart på mellanhjärnans känslighet för att missa något.
Det här tycker jag är riktigt smart och ett bra sätt att ta ett ganska oanvänt system generellt sett och använt på rätt sätt, som Ruby Lane gör, så tror jag det ger en bra effekt på konverteringen. Förutom att det här skapar en viss skyndsamhet (urgency) så ger det också en liten form av social validering samtidigt, något som Ruby Lane kanske skulle kunna ta ytterligare ett steg genom att visa vilka det är som har produkten i sin önskelista. Det är under förutsättning att önskelistorna är offentliga eller att kunderna kan välja att visa sina val eller inte.
Smart och så enkelt och elegant på samma gång.
Bra jobbat Ruby Lane!
Recommended Comments
There are no comments to display.
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now