I måndags besökte jag Stockholm lite hastigt och lustigt för att kika på ConversionJam, Sveriges första konferens om konverteringsoptimering och jag måste säga att det var ett trevligt arrangemang som jag gärna besöker igen.
Nu ska jag erkänna att det kanske inte var så mycket nytt för mig innehållsmässigt, men det är alltid skönt att se att det finns andra som pratar om ungefär samma saker och att dom har forskat fram resultaten som jag bara läser om...än.
I korthet så handlade det mycket om teorier om konverteringsoptimering snarare än faktiska åtgärder man kan göra, men det saknades inte bra tips för det, tvärt om. En av dom roligare sakerna på konferensen var den här videon:
Om jag ska vara kritisk så kändes sponsorernas inlägg lite malplacerade och Pineberry gjorde ett lite nervöst intryck vilket var lite synd, men fullt förståeligt! Jag gillade framförallt Michael Summers och André Morys presentationer eftersom deras områden ligger närmast mitt, men jag tyckte att Jim Hudson från PayPal lyfte fram intressanta ämnen och att arrangören John Ekman från företaget Conversionista! lyckades bra att balansera metaforerna mellan retail och ehandel med både humor och kunnighet.
På det hela en mycket lyckad konferens som jag gärna ser utökad till nästa år, men oavsett om det blir så eller om det förblir i samma format så är det en given punkt i nästa års kalender. Nästa år ska jag ha lite mer framförhållning bara så det inte blir så stressigt. Tills dess så ska jag se om jag kan lägga vantarna på årets keynotes...
Recommended Comments
There are no comments to display.
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now