EMI, ett av världens största skivbolag stämmer upp i ytterligare en klagosång om hur utvecklingen sätter dom på fattighuset, men den här gången är problemet inte fildelning utan att vi handlar allt mer musik, online.
EMI visar återigen hur bakåtsträvande musikbranschen är, eller snarare skivbolagen är för den kreativa delen av musikindustrin har uppenbarligen anammat den nya tiden och åtnjuter dess frukter. Inte nog med att man skriker högt och ljudligt om hur piratkopieringen dödar deras industri, nu har man dessutom mage att klaga på att dom som sett vad konsumenterna vill ha får för mycket makt över prissättningen av musikförsäljningen?!
Jag tycker EMI ska hålla käften om jag ska vara ärlig, för om du sitter på dina händer i 10 år och gör ingenting när resten av världen utvecklas så har du ingen rätt att klaga när dom som under tiden lyssnar på vad världens konsumenter vill ha tar marknadsandelar. EMI har haft både tid och resurser att utveckla sitt eget system för digital distribution, men istället har dom fokuserat på att jaga sina konsumenter för att dom inte vill konsumera som EMI vill.
Recommended Comments
There are no comments to display.
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now