Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Very Popular

    Reco får en uppgradering

    Jimi Wikman

    Redan i tisdags så släppte Reco sin uppdatering och det är ingen dålig uppdatering! Reco har lagt om fokus lite och webbplatsen är nu mer social, och vanebildande, än någonsin!

     

    Nya Reco är ett rejält lyft och det är nu enklare och roligare än någonsin att både hissa och dissa olika företag som man har haft kontakt med, men det är också roligare än någonsin att ha sitt företag på Reco! Jag tänkte saxa in lite om dom nya funktionerna från Reco bloggen, men först en introduktionsvideo! Vill du kasta dig in redan nu, så [url=http://www.reco.se/">hoppa över till Reco och börja skriva rekommendationer...

     

    Reco har vuxit ur sin treåriga betaperiod och står nu på egna ben, och gör det väl. Det är lite småbuggar här och där, men det är det alltid när en ny version lanseras och gänget bakom Reco krossar buggarna med entusiasm och engagemang, vilket bådar gott för framtiden. Jag kommer själv att fokusera på Reko lite extra när Mortfiles NX lanseras senare i år för jag tror mycket på den här tjänsten. Här är lite godsaker från Reco's blogg som visar några godsaker som Reco erbjuder.

     

    [url="http://www.jimiwikman.se/wp-content/uploads/2010/09/reco1.jpg">reco1.jpg

    Profilsidan

    När du klicka på ett användarnamn på Reco.se så ser man väldigt tydligt hur aktiv (och därmed, i någon mening, hur tillförlitlig just den användaren är). Är det någon som har varit inne, skrivit en reco, och sedan vänt i dörren? Nu ser man snabbt hur många interaktioner just denna användare har gjort. Antal Recos, antal vänner, antal bilder man laddat upp, antal frågor man ställt och besvarat.

     

    [url="http://www.jimiwikman.se/wp-content/uploads/2010/09/David-H-tycker-till-om-svenska-företag-på-Reco.se_-480x149.png">David-H-tycker-till-om-svenska-företag-p

     

    Tanken är förstås att vi vill uppmuntra våra medlemmar att bli så aktiva som möjligt. Ingen litar på en ansiktslös, anonym användare, medan en auktoritet, som har använt tjänsten länge, automatiskt får mer tyngd i sina recos.

    Bagdes – en sorts uppmuntran

    [url="http://www.jimiwikman.se/wp-content/uploads/2010/09/Gunnar-B-tycker-till-om-svenska-företag-på-Reco.se_.png">Gunnar-B-tycker-till-om-svenska-företag-Tänkte du på knapparna (och de tomma platserna för nya knappar) mellan användarbilden och historiken i bilden ovan? Det är platsen för våra badges. Den första, och enklaste att få är Reco-badgen. Den får alla som har laddat upp en bild, skrivit en reco, svarat på en fråga och bjudit in en vän (eller hittat en som redan använder tjänsten). David H har dessutom kopplat sitt konto via Facebook vilket ger honom en Facebook-badge och därmed verifierar honom i en annan tjänst på nätet.

     

    Det finns också en mängd hemliga badges och överraskningar som väntar våra medlemmar. Förstås. Det är ju det som är hela meningen med badges…

     

    Även dessa badges ger en ögonblicksbild av hur aktiv medlemmen är, och kanske med tiden vilken typ av företag hon eller han brukar skriva om.

    Incheckningar – hur populärt är stället?

    Bredvid siffrorna för antal recos och snittbetyget finns, på de flesta företag på sajten idag ett frågetecken och texten checkins. Den som klickar här får själv möjlighet att snabbt och enkelt lägga in värden för företaget på tjänsterna Foursquare och Gowalla. När det är gjort ändras frågetecknet till ett värde som visar hur många checkins som har gjorts på platsen.

     

    [url="http://www.jimiwikman.se/wp-content/uploads/2010/09/betyg-reco-checkins.png">betyg-reco-checkins.pngDetta tillför ytterligare en dimension till resultatsidorna på Reco.se. Ett café eller en restaurang kan vara nog så populär bland de 4-5 som har skrivit recos, men hur ser det ut hos de som ännu inte har hittat in till oss och orkat skriva några recos än? Detta blir med andra ord en populäritetmätare i sig.

     

    Vi har lagt ut insamlingen av dessa data på våra egna användare. Vem som helst som är inloggad på Reco.se kan lägga till dessa värden och därmed hjälpa till att förbättra tjänsten.

    Topplistan – Vem är flitigast?

    En av mina absoluta favoritfunktioner på nya Reco.se är topplistan över våra flitigaste användare. I tidigare versioner har vi visat de tre flitigaste användarna under den senaste veckan, men nu har vi börjat värdera aktiviteten inte bara efter kvantitet utan även efter kvalitet. Nu väger vi in antalet gånger någon har gillat det som skrivs också. Och det märks att vi gillar kvalitet.

     

    [url="http://www.jimiwikman.se/wp-content/uploads/2010/09/topplistan-1st-page-reco-1.png">topplistan-1st-page-reco-1.png

     

    Discuss the Guide

    Recommended Comments

    There are no comments to display.



    Please sign in to comment

    You will be able to leave a comment after signing in



    Sign In Now
     Share

    • My Swedish Blog

×
×
  • Create New...