Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Very Popular

    SupportTrio - Gratis support av hög klass

    Jimi Wikman

    Få support skript kan leva upp till kvaliteten och användbarheten hos Kayako, men det finns ett som sticker ut lite och som är helt gratis att använda: SupportTrio från Active Campaign.

     

    Support eller organiserad kontakt är a och o för ett företag, speciellt om man erbjuder tjänster på nätet eller har behov av regelbunden och kontrollerad epost kommunikation, men dom flesta support skript är antingen urusla och osäkra eller dyra och svåra att hantera. Kayako är undantaget och fortfarande min rekommendation för ett seriöst företag i behov av support, men eftersom prislappen inte faller alla på läppen finns ett bra alternativ:  SupportTrio från Active Campaign.

     

    SupportTrio är ett rejält support skript med dom funktioner man förväntar sig från ett support skript. Här finns ett ticket system, en kunskapsbas, troubleshooter, kalender, att göra lista och till och med en funktion för att se server status. En trevlig funktion är möjligheten att ha flera olika "satellite desks", vilket är olika layout för olika ändamål (tex samma support system för olika hemsidor).

     

    Layout kan enkelt ändras och man kan göra ganska mycket med det, se bara på hur jag integrerat SupportTrio på clientexecdesigns.com till exempel. Språk kan ändras och man kan ändra layout på både den delen som kunder ser och den delen som du själv eller eventuell personal ser, vilket är tur för skriptet kan behöva en ansiktslyftning ärligt talat.

     

    SupportTrio kostar liksom Kayako en hel del ($279 för en ägd licens), men det finns en gratis variant som man kan ladda ner och använda fritt. Begränsningen för gratis varianten är:

    • Upp till 3 Admin Users
    • Upp till 1 Email Address
    • Upp till 3 Departments
    • Powered By SupportTrio Notice*

    För dom flesta små och mellanstora websidor räcker detta gott och väl och när man väl börjar omsätta trafik i sådan mängd att det börjar bli dags för en större support vidd har man oftast råd med kostnaden för att köpa en ägd licens.

     

    Fördelarna med att ha ett ticket system är förutom att problemen med kontakt formulär minskas att konversationen blir lätt att följa för både dig själv och besökare och för hemsidor med tjänster ökar det förstroendet för företaget om det finns ett synligt sätt att kontakta företaget på ett organiserat sätt.

     

    Andra support/ticket skript som är användbara:

    Discuss the Guide

    Recommended Comments

    There are no comments to display.



    Please sign in to comment

    You will be able to leave a comment after signing in



    Sign In Now
     Share

    • My Swedish Blog

×
×
  • Create New...