[extract]Dell är säkert ett bra företag, men deras kundservicer och finansavdelningar suger hårt. Idag fick jag sista halmstrået som bröt den berömda kamelens rygg.[/extract]
Under ett par år nu har jag hyrt en Dator av Dell och jag har varit nöjd med produkten. Jag har inte riktigt reflekterat över kostnaden tidigare, men nu under min sorgeperiod så missade jag att betala in en kvartalsavgift och hajade till när jag såg vad jag betalar för att bli fakturerad: 125:- / kvartal! Under mitt 36 månaders avtal betalar jag alltså 1500:- extra för att få en faktura hemskickad?
Ok, det kan jag kanske köpa även om jag tycker det är jävligt pissigt, men nu fick jag först en påminnelseavgift på 50:- på förra fakturan som jag betalade och idag kommer en räntefaktura på 190:-, dvs 2 ränteavgifter på ca 29:- styck, ytterligare en påminnelseavgift och sedan smäller man på med 65:- i aviseringsavgift.
Ok att om du betalar en faktura sent så kan du få en liten pik om det och en förseningsavgift, men att fjolla sig med ränteavgifter efter 28 dagar och sedan lägga på ytterligare aviseringskostnader och skit är rent ut sagt småaktigt, speciellt som jag skött mina betalningar tidigare. Dell kan ju inte förstå anledningen till att jag missat mina betalningar, men det känns ändå surt att komma med sånt här småaktigt skit när man redan ligger ner mentalt.
Det faktum att Dell har ett av världens sämsta customer service system jag sett och att dom som många andra stora företag vägrar att ge kontaktinformation annat än i form av telefonnummer som jag avskyr så känns beslutet att skippa Dell inte alls speciellt svårt. Dell har bra produkter, men resten av Dell ger jag inte mycket för. Gör om, gör bättre och tänk lite längre än näsan räcker.
Så Dell, ni kan drå åt helvete för jag kommer aldrig att handla av er mer.
Recommended Comments
There are no comments to display.
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now