Forum

Front - den perfekta mailklienten för småföretag?  

Jimi Wikman
Estimable Member Admin

Front är en lite annorlunda mailtjänst eftersom den fokuserar på gruppkommunikation och samarbete istället för envägskommunikation som vi är vana vid. Detta är perfekt för småföretag med kundtjänst eller gemensamma arbetsflöden.

Front har många bra funktioner. Gemensamma mailboxar är bara början, även om det redan där börjar bli intressant för många småföretag. Kopplingar till sociala medier och verktyg som Asana, Trello och Slack gör att Front blir en central del av företagets kommunikation.

Assigna kommunikation är enkelt och jag älskar den interna kommunikationen som kan ske runt en extern kommunikation. Det är också enkelt att sätta upp olika kanaler och integrationer så det går fort att komma igång.

Som mindre företag så passar Front väldigt bra. Det blir enklare att hålla ihop kommunikationen tillsammans och faktiskt mycket roligare att hantera kommunikationen. Integrationer med Asana och Trello till exempel gör  det superenkelt att hålla ihop saker som behöver göras utifrån den kommunikation som hanteras.

Det som jag saknar med Front är en inbyggt kalender och lite smarta filter för exempelvis Twitter. Det skulle också vara trevligt om integrationerna med tex Asana var mer inbyggda så att jag inte behövde lämna Front för att gå någon annanstans även om det är en smidig övergång.

Allt detta är dock bara grädde på moset och för en prislapp på $15 i månaden per användare så är det mycket du får för pengarna. Du kan installera och prova på i 14 dagar utan kostnad där du inte behöver lägga till betalsätt så du riskerar inte någon kostnad efter testperioden är slut.

Har du tips på andra mailtjänster som Front? Har du testat front och i så fall vad tycker/tyckte du om att använda Front?

SvaraCitera
Postad : 23 november, 2017 11:43
  
Bearbetning

Vänligen Logga in eller Registrera dig