Navigering

14 alternativ till Google Analytics

0 58

Google Analytics är ett av de mest populära analysverktygen, men det finns en uppsjö av alternativ som både är gratis och som kan fungera tillsammans med Google Analytics eller som ersättare. Här har jag samlat en lista över alternativ till Google Analytics.

KISSmetrics är ett analysverktyg som fokuserar på att spåra dina besökare, deras handlingar, och ursprung. Med data knutna till människor, kan du få den konverteringsfrekvens från första besök hela vägen för att köpa, även om det tar sex månader och flera besök. Få konverteringsgrad mellan två evenemang för ditt företag. Se livstidsvärde, genomsnittlig intäkt per användare, och omsättningshastigheten. KISSmetrics handlar om att hjälpa dig att optimera din konvertering genom att upptäcka dina mest lukrativa källor.

https://www.kissmetrics.com/

 

Mint är ett omfattande, egen hostat analys verktyg för webbplatser. Dess gränssnitt är en övning i enkelhet. Besök, hänvisnings populära sidor och sökningar kan alla tas in vid en blick på Mint flexibla instrumentbräda.

http://haveamint.com/

 

Clicky låter dig se alla besökare och varje handling hen tar på din webbplats , med möjlighet att bifoga egna uppgifter för besökare , såsom användarnamn eller e-postadresser . Förutom standard per sida heatmaps , låter Clicky dig också se heatmaps för enskilda besökares sessioner. Ställ in varningar för att underrättas om omvandlingar , kampanj besökare , inloggade besökare och mycket mer .

https://clicky.com/

 

FoxMetrics är en realtidsanalysverktyg för att spåra värdefull data som är viktigt för ditt företag. Du kan spela in händelser från alla program som stöder HTTP-förfrågningar, såsom din webbplats, och mobila och stationära applikationer. Arbeta med data inifrån instrumentpanelen, skapa segment, trattar, ad-hoc-rapporter, i realtid borr nedgångar, och mycket mer. Som ett komplement till sin plattform, uppmuntrar FoxMetrics användningen av traditionella sidvisning analysverktyg som Google Analytics.

http://www.foxmetrics.com/

 

Piwik är en open source, webbanalys lösning som är egen hostad. Piwik ger detaljerade rapporter om din webbplats och dess besökare, inklusive sökmotorer och sökord de använde, det språk de talar, vilka sidor de vill, de filer som de ladda ner och mer. Piwik erbjuderwebbanalysrapporter i realtid , historiska jämförelser och geolokalisering data. Piwik har också mobilappar för iOS och Android.

http://piwik.org/

 

Open Web Analytics (OWA) är ett Open Source verktyg för webbanalys som du kan använda för att spåra och analysera hur människor använder dina webbplatser och applikationer. OWA föddes ur behovet av ett öppet ramverk som kan användas för att enkelt lägga till webbanalysfunktioner till webbplatser och applikationer. OWA har ett plugin (som inte uppdaterats på länge) för att sömlöst integreras med WordPress och innehåller ett antal WordPress särdrag för att spåra besökare.

http://www.openwebanalytics.com/

 

GoSquared fokuserar på att erbjuda realtidskundanalys i en elegant, funktionell och intuitiv design. GoSquared tror företagen kommer att ansluta med flera kunder i mer meningsfullt sätt om de lätt kan få tillgång till och vidta åtgärder för deras uppgifter. Få one-click tillgång till trenddata och omedelbar insikt i e-handel prestanda.

https://www.gosquared.com/

 

Woopra är en annan plattform för att mäta din kund med realtidsanalyser. Med en profil för varje användare, kan du spåra varje användares aktivitet, inklusive hemsida, mobil app, e-post, helpdesk och chatt. Utnyttja data med kundsegment som uppdateras i realtid. Bygg kanalrapporterna och jämför olika kundsegment att förstå varför leeds inte konverterar. Retention rapporter hjälper till att förstå om användarna är engagerade nog att komma tillbaka.

https://www.woopra.com/

 

Gauges är en annan mycket prisvärt alternativ till Google Analytics. Gauges fungerar på ett liknande sätt, genom att ge dig en kodsträng (Javascript) för att lägga till alla dina sidor. Tanken bakom Gauges är att ge de mest handlingsbara data via ett enkelt och lättförståeligt gränssnitt.

http://get.gaug.es/

 

Mixpanel är avsedd för företag som säljer produkter och / eller tjänster och kommer fullspäckad med funktioner. Denna analytics plattform är annorlunda. Denna plattform fokuserar på händelser snarare än sidvisningar – vilket är en viktig skillnad eftersom det i själva verket inte en sidvisning inte berätta mycket.

https://mixpanel.com/

 

Heap analytics har siktet inställt på användarvänlighet. Tanken är att du enkelt kan ställa in spårning för alla viktiga händelser på din webbplats, utan att behöva några tekniska kunskaper. Heap sätts upp på ett sådant sätt att det uppmuntrar aktivt du skapa spårning och rapporter som är faktiskt bra för dig. Det överväldigar dig inte med oändliga statistik och skärmar. I stället leder den dig genom processen med att bygga egna rapporter, baserat på dina specifika affärsbehov.

https://heapanalytics.com/

 

ClickTale ger dig on-demand sessionsuppspelningar av enskilda kunder. Förstå hur besökarna upplever din webbplats med fyra olika heatmaps:flytta musen, klicka, uppmärksamhet, och scroll-reach. Få statistik för varje sida inslag i din heatmap. Få analys av dina formulär för att upptäcka vilka fält lämnas tomma och varför besökarna lämnar. Öka konvertering på dina formulär och kanaler med uppspelningsession..

http://www.clicktale.com/

 

Crazy Egg är ett analysverktyg för heat maps. Om du vill använda Crazy ägg, placera en liten bit av JavaScript-kod på dina sidor. När koden är på din sida, spårar Crazy Egg användarnas beteende och skapar rapporter som visar dig klick på sidorna du spårar.

http://www.crazyegg.com/

 

Chartbeat är ett enkelt realtids verktyg för att ta reda på vem som är på din webbplats och vad de gör. Chartbeat ger digstatistik för engagemang, trafikavbrott , och uppföljning sociala nätverk. Chartbeat erbjuder också en avancerad plattform för tunga innehållswebbplatser med större redaktioner.

https://chartbeat.com/

 

Om författaren: Staff Jimi Wikman

Jag heter Jimi Wikman och jag jobbar till vardags med större svenska e-handelsföretag i varierande roller som Projektledare, scrum master, grafisk designer, frontend utvecklare, kravanalytiker och Neurowebdesigner för att nämna några. Jag föreläser och utbildar inom design för e-handel och så skriver jag en del här om allt mellan himmel och jord.

Get involved!

Gå med i gemenskapen!

Kom och bli en del av min gemenskap. Ha skoj, lär dig nya saker och knyta nya kontakter i ett fokuserat nätverk.

Kommentarer

No comments yet