Navigering

Använd Slack och Slaask för att kommunicera med dina kunder

0 180

2016 är året då kundtjänst och customer experience kommer att slå igenom på allvar och vad kan vara bättre än att ta funktionaliteten i Slack och använda det i ditt kundtjänstarbete med tjänsten Slaask?!

Om du mot förmodan inte vet vad Slack är vid det här laget så tar vi en snabb videointroduktion så du förstår hur fantastiskt bra Slack är. Om du redan vet vad Slack är så kan du hoppa över och gå direkt på nästa stycke.

Så, med Slack tryggt inkluderat i ditt kommunikationsflöde där du lagt in alla medarbetare, leverantörer och IT support med mera så är det dags att släppa in dina kunder också. Under 2016 så är en av trenderna att direkt kundtjänst med chat kommer att bli allt viktigare och då vill du så klart ha ett bra system där du kan hantera kontakten i samma system som du redan sitter i.

Slaask to the rescue!

Där kommer Slaask in. Slaask är en tjänst som låter dig skapa en chat som du kan ha på hemsidan som helt baseras på Slack. Med några få en enkla inställningar kan du koppla ihop Slaask med Slack och sedan lägga in en kort javascript snippet på din hemsida så har du en mycket trevlig och kapabel chat för dina kunder att kommunicera med.

All kommunikation går sedan genom Slack och du kan välja att skapa nya kanaler för varje kund eller låta alla hamna i samma kanal. Fördelen är att du kan sitta i ett verktyg för all kommunikation, både internt och externt. Nackdelen är att du inte får någon koppling mellan kunden och dina övriga system så du måste be om uppgifter för att kunna hjälpa kunden istället för att direkt se kopplingarna i de andra systemen.

Slaask är perfekt för små och medelstore E-handlare!

För små och mellanstora E-handlare fungerar detta utmärk och för större E-handlare så går det att utöka integrationerna eller kika på andra, större system, som Kayako, LivePerson, Clickdesk eller Snapengage för att nämna några alternativ. Det är bara att testa och glömde jag kanske att nämna att både Slack och Slaask är gratis?

Om du vill testa Slaask med Slack så har du ett chatfönster här på webbplatsen längst ner på höger sida.

Om författaren: Staff Jimi Wikman

Jag heter Jimi Wikman och jag jobbar till vardags med större svenska e-handelsföretag i varierande roller som Projektledare, scrum master, grafisk designer, frontend utvecklare, kravanalytiker och Neurowebdesigner för att nämna några. Jag föreläser och utbildar inom design för e-handel och så skriver jag en del här om allt mellan himmel och jord.